실행기능 및 쓰기관련 변인을 중심으로 본 1,3,5학년 학령기 아동의 쓰기능력예측변인
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
이송희
정경희
제어번호
105942275
학술지명
言語治療硏究
권호사항
Vol.
27
No.
4
[
2018
]
발행처
한국언어치료학회
발행처 URL
http://www.ksha1990.or.kr/
자료유형
학술저널
수록면
41-53
언어
Korean
출판년도
2018
등재정보
KCI등재
판매처
'
실행기능 및 쓰기관련 변인을 중심으로 본 1,3,5학년 학령기 아동의 쓰기능력예측변인' 의 참고문헌
한국 웩슬러 아동 지능검사 (K-WISC-IV)
박사
학령기 다문화가정 아동의 음운규칙이 적용된 낱말재인 능력
초등학교 저학년 읽기능력의 예측변인으로서의 실행기능
초등학교 1, 2학년 언어·읽기부진아동과 정상아동의 해독 및 철자 특성
박사
초등 2년 아동의 읽기능력과 언어 및 읽기관련 요인의 관계
철자지식과 음운인식이 5~8세 일반아동의 단어읽기와 단어 받아쓰기에 미치는 영향
박사
음절 대 음소 훈련단위에 따른 음운인식 훈련이 단순언어장애 아동의 쓰기능력에 미치는 효과 비교
유치원 아동의 형태소인식 능력과 문식성간의 관계
박사
쓰기부진 초등생의 형태소를 활용한 문장쓰기 중재효과
거시 및 미시구조로 본 학령기 아동의 내러티브쓰기 발달 연구
Variables that influence decoding and spelling in beginning readers
Using multiple measures of morphological awareness to assess its relation to reading
The shape school: Assessing executive function in preschool children
The relation of linguistic awareness and vocabulary to word reading and spelling for first grade students participating in response to Intervention
The contributions of vocabulary and letter writing automaticity to word reading and spelling for kindergartners
The contribution of executive functions to narrative writing in fourth grade children
The cognitive bases of learning to read and spell in Greek: Evidence from a longitudinal study
The Impact of Executive Functions on the Written Language Process: Some Evidence From Children With Writing Disabilities
Phonological awareness and rapid automatized naming predicting early development in reading and spelling: Results from a cross-linguistic longitudinal study
Individual differences in executive functioning and children's theory of mind
How executive functions predict development in syntactic complexity of narrative writing in the upper elementary grades
Executive functions for reading and writing in typical literacy development and dyslexia
Executive function and developmental psychopathology
Developmentally Sensitive Measures of Executive Function in Preschool Children
Contribution of phonological, morphological and orthographic awareness to English word spelling: A comparison of EL1 and EFL models
ADHD 성향을 보이는 학령기 아동의 언어능력 및 집행기능 특성
박사
'
실행기능 및 쓰기관련 변인을 중심으로 본 1,3,5학년 학령기 아동의 쓰기능력예측변인'
의 유사주제(
) 논문