외식소비자의 자기조절성향이 외식서비스 실패에 따른고객반응에 관한 연구
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저자
박경태
고미애
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제어번호
105937427
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학술지명
관광연구저널
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권호사항
Vol.
32
No.
11
[
2018
]
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발행처
한국관광연구학회
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자료유형
학술저널
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수록면
83-96
(
14쪽)
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언어
Korean
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출판년도
2018
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등재정보
KCI등재
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판매처
'
외식소비자의 자기조절성향이 외식서비스 실패에 따른고객반응에 관한 연구' 의 참고문헌
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특1급 호텔의 레스토랑서비스품질과 고객반응에 관한 연구
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어머니의 정서 표현성과 아동의 자기조절 능력이 문제 행동에 미치는 영향
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서비스회복 수행이 서비스회복만족과 브랜드이미지 및 충성도에 미치 는 영향에 관한 연구: 이동통신과 패밀리레스토랑을 중심으로
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박사
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서비스 실패의 심각성이 공정성에 미치는 영향에 관한 연구 : 서비스 환경을 중심으로
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handbook of self-reglation: Research, Theory, and Applications. 2
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Why don’t some people complain? A cognitive-emotive process model of consumer complaint behavior
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Tracking Service Failure and Employee Recovery Efforts
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Toward Consensus in the Psychology of Self‐Regulation : How Far Have We Come? How Far Do We Have Yet to Travel?
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The structure and determinants of consumer complaint intentions and behavior
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Teacher ratings of behavioral self-regulation in preschool children : A Japanese/US comparison
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박사
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Self-control as a limited resource : Regulatory depletion patterns
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Relations among Emotion, Appraisal and Emotional Action Readiness
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Regulatory mode sffects on counterfactual thinking and regret
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Problems and strategies in Services Marketing
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Phenomenology, Behaviors, and Goals Differentiate Discrete Emotions
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Intrapersonal Affective Influences on Consumer Satisfaction with Products
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Handbook of Self-Regulation
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Developing self-regulation in kindergarten
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Customer switching behavior in service industries : An exploratory study
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Critical Incidents:Service Failures That Matter Most
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Cognitive, Affective, and Attribute Bases of the Satisfaction Response
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Beyond valence in customer dissatisfaction : A review and new findings on behavioral responses to regret and disappointment in failed services
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A hot/coolsystem analysis of delay of gratification : dynamics of willpower
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