문화다양성 및 문화다양성 역량에 대한 초·중학교 학생 및 교사의 인식 실태 연구
-
-
저자
장의선
강민경
-
제어번호
105930559
-
학술지명
글로벌교육연구
-
권호사항
Vol.
10
No.
3
[
2018
]
-
발행처
글로벌교육연구학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
61-104
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
문화다양성 및 문화다양성 역량에 대한 초·중학교 학생 및 교사의 인식 실태 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
문화다양성 역량 증진을 위한 교수학습 개선 방안 탐색 세미나
-
문화다양성 역량 강화 연수프로그램 개발 연구-초중등교사 대상-
-
문화다양성 역량 강화 연수프로그램 개발 연구-문화예술분야 전문인력 대상-
-
-
-
-
문화 다양성 사회의 의사소통 연구 -장애인 차별어에 대한 의식을 중심으로-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
UNESCO Universal Declaration on Cultural Diversity
-
UNESCO Convention on the Protection and Promotion of the Diversity of Cultural Expressions 2005
-
The intercultural competence: past, present, and promise
-
The development and validation of the intercultural sensitivity scale
-
The development and validation of the intercultural effectiveness scale
-
The SAGE Handbook of Intercultural Competence
-
The SAGE Handbook of Intercultural Competence
-
Promoting multicultural education: A holistic approach
-
-
Mexico City Declaration on Cultural Policies
-
-
-
Intercultural dialogue and human rights: A crucial link for building intercultural competences
-
Identification and assessment of intercultural competence as a student outcome of internationalization
-
Exploring and Assessing Intercultural Competence
-
A review of the concept of intercultural sensitivity
'
문화다양성 및 문화다양성 역량에 대한 초·중학교 학생 및 교사의 인식 실태 연구'
의 유사주제(
) 논문