수학 영재들의 반박 활동에 의한 창의성의 발현: Peirce의 기호학에 의한 특이점 학습사례의 연구
-
-
저자
서민주
이경화
-
제어번호
105926756
-
학술지명
The SNU Journal of Education Research
-
권호사항
Vol.
27
No.
3
[
2018
]
-
발행처
서울대학교 교육종합연구원
-
자료유형
학술저널
-
수록면
159-183
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
연세대학교 학술문화처 도서관
연세대학교 학술문화처 도서관
-
판매처
'
수학 영재들의 반박 활동에 의한 창의성의 발현: Peirce의 기호학에 의한 특이점 학습사례의 연구' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
The educational psychology of creativity
-
Telling Data Stories: Essential Dialogues for Comparative Reasoning
-
-
Statistics students reasoning when comparing distributions of data
-
Scaffolding students informal inference and argumentation
-
Preservice teachers comparing groups with tinkerplots-An exploratory laboratory study
-
-
Objections, rebuttals and refutations
-
Nurturing creativity in the micro-moments of the classroom
-
Modern curriculum for gifted and advanced Learners
-
Modeling students’ learning on mathematical proof and refutation
-
Mathematical creativity in schoolchildren
-
Inconsistencies and cognitive conflict: A constructivist's view'
-
Fostering Creativity In Children
-
Effects of argumentation on group micro-creativity : Statistical discourse analyses of algebra students’collaborative problem solving
-
Diagrammatic reasoning as the basis for developing concepts : A semiotic analysis of students' learning about statistical distribution
-
Diagrammatic reasoning and hypostatic abstraction in statistics education
-
Creativity as a sociocultural act
-
Are mathematical giftedness and mathematical creativity synonyms? A theoretical analysis of constructs
-
Analysing qualitative data
'
수학 영재들의 반박 활동에 의한 창의성의 발현: Peirce의 기호학에 의한 특이점 학습사례의 연구'
의 유사주제(
) 논문