한국 교육행정학의 학문적 정체성과 연구 방법론에 대한 비판적 성찰: 이분법적 배타성 극복을 통한 대안적 지점의 모색을 중심으로
'
한국 교육행정학의 학문적 정체성과 연구 방법론에 대한 비판적 성찰: 이분법적 배타성 극복을 통한 대안적 지점의 모색을 중심으로' 의 참고문헌
-
-
행정학에 있어서의 ‘과학적’연구방법론의 쟁점에 대한 고찰
-
-
-
-
-
-
한국교육행정학 연구의 동향과 과제: 연구방법을 중심으로
-
-
-
-
-
-
한국 교육행정학 연구의 반성과 발전방향, In 한국 교육행정학연구의 반성과 발전방향 탐색
-
-
-
-
-
-
-
한국 교육행정학 분야 양적 연구 동향 분석:「교육행정학연구」를 중심으로
-
-
-
-
-
잘 가르치는 대학의 특징과 성공요인 : 학부교육 우수대학 성공사례 보고서. 2
-
-
-
-
-
-
-
교육행정학의 연구동향과 미래 전망: 2010~2018년까지의 교육행정학 연구를 중심으로
-
-
-
-
-
-
-
교육행정 구현과정에서 교육주체들의 ‘자기소외’ 현상 탐구
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
‘교육행정학연구’ 게재 논문의 연구 동향 특징 분석: 연구주제 및 연구방법을 중심으로
-
Transforming Social Inquiry, Transforming Social Action
-
-
The structure of scientific revolutions
-
The higher education system: Academic organization in cross-national perspective
-
The Sage handbook of grounded theory, (Part III)
-
The Sage Handbook of Grounded Theory
-
The SAGE handbook of qualitative research
-
The SAGE Handbook of Qualitative Research
-
The SAGE Handbook of Qualitative Research
-
The SAGE Handbook of Qualitative Research
-
The Iron Cage Revisited : Institutional Isomorphism and Collective Rationality in Organizational Fields
-
The Division of Labor in Social Science Research: Unified Methodology or Organic Solidarity
-
The Art of Case Study Research
-
Some Problems in the Philosophy of Science of Organizations
-
Social Facts The Rules of Sociological Method
-
Resolving the Quantitative-qualitative dilemma: a critical realist approach
-
Reinventing Grounded Theory: Some Questions about Theory, Ground and Discovery
-
Qualitative research and case study application in education
-
-
-
Prospects for organization theory in the early twenty-first century: Institutional fields and mechanisms
-
Professional powers: A study of the institutionalization of formal knowledge
-
-
Methodological issues in grounded theory
-
Methodological fit in management field research
-
Introduction to action research
-
Handbook of qualitative research, 2
-
Guessing, and “The Founding of Pragmatism” Hound and Horn: A Harvard Miscellany (Vol. II)
-
Grounded Theories of Management: A Methodological Review
-
Five misunderstandings about case-study research
-
-
-
Critiquing approaches to case study design for a constructivist inquiry
-
-
-
Comprehensive criteria to judge validity and reliability of qualitative research within the realism paradigm
-
-
Case study Research: Desing and Methods
-
Building Better Theory by Bridging the Quantitative-Qualitative Divide
-
Basics of Qualitative Research: Grounded Theory Procedures and Techniques
-
Basics of Grounded Theory Analysis
-
Basic of Qualitative Research: Techiques and Procedures for Developint Grounded Theory
-
At the Margins? Discourse Analysis and Qualitative Research
-
A participatory inquiry paradigm
'
한국 교육행정학의 학문적 정체성과 연구 방법론에 대한 비판적 성찰: 이분법적 배타성 극복을 통한 대안적 지점의 모색을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문