구매의사결정 과정에서 가격제시순서(오름/내림차순)와 정보처리목표 점화가 가격지각 및 구매의도에 미치는 효과

논문상세정보
    • 저자 박태희 김재휘
    • 제어번호 105915816
    • 학술지명 한국심리학회지 소비자·광고
    • 권호사항 Vol. 19 No. 2 [ 2018 ]
    • 발행처 한국소비자·광고심리학회
    • 발행처 URL http://www.koreanpsychology.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 349-372
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2018
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 이화여자대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 88)
' 구매의사결정 과정에서 가격제시순서(오름/내림차순)와 정보처리목표 점화가 가격지각 및 구매의도에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 심리학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
89 0

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' 구매의사결정 과정에서 가격제시순서(오름/내림차순)와 정보처리목표 점화가 가격지각 및 구매의도에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • The influence of price presentation order on consumer choice
    Suk, K. [2012]
  • The goal of consistency as a cause of information distortion
  • The effect of price, brand name, & store name on buy perceptions of product quality: An integrative review
  • Stimulus context and the formation of consumer ideals
  • Reference price and price perception: Acomparion of alternative models
  • Price perceptions and consumer shopping behaviors:A field study
  • Empirical generalizations for reference price research
  • Category use and category learning
  • Category learning by inference and classification
  • Automatic construction and use of Contextual information for product and price evaluation
    Adaval, R. [2002]
  • Assimilation and contrast in price evaluation
  • Assimilation and contrast effects in attitude measurement : An inclusion/exclusion model
  • Arange theory account of price perception
  • A functional theory of cognition