구르는 물체에 작용하는 마찰력에 대한 과학 영재학교 학생들의 이해의 특징
'
구르는 물체에 작용하는 마찰력에 대한 과학 영재학교 학생들의 이해의 특징' 의 참고문헌
-
-
중·고등학생의 마찰력 개념 이해의 어려움 분석과 한 가지 지도전략의 제안
-
-
-
Workshop on friction: Understanding and addressing students’ difficulties in learning science through a hermeneutical perspective
-
Why students still can't solve physics problems after solving over 2000 problems
-
-
Students' Physics Misconception Map
-
Student understanding of rotational and rolling motion concepts
-
Rotation in secondary school : teaching the effects of frictional force
-
Rolling cylinder on a horizontal plane
-
Is the frictional force always opposed to the motion?
-
Investigating students’ mental models and knowledge construction of microscopic friction. I. Implications for curriculum design and development
-
How to teach friction : Experiments and models
-
How did friction get so “smart”?
-
'
구르는 물체에 작용하는 마찰력에 대한 과학 영재학교 학생들의 이해의 특징'
의 유사주제(
) 논문