KSL 학습자의 학업 문식성 신장을 위한 교과 언어 교육 내용 연구 -역사 교과 텍스트를 중심으로-
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
신범숙
제어번호
105912510
학술지명
한국어 교육
권호사항
Vol.
29
No.
3
[
2018
]
발행처
국제한국어교육학회
발행처 URL
http://www.iakle.com
자료유형
학술저널
수록면
117-144
언어
Korean
출판년도
2018
등재정보
KCI등재
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
판매처
'
KSL 학습자의 학업 문식성 신장을 위한 교과 언어 교육 내용 연구 -역사 교과 텍스트를 중심으로-' 의 참고문헌
텍스트의 기능적 분석과 그 국어교육적 의미 -동성(transitivity)을 중심으로-
다문화 배경 학생을 위한 한국어(KSL) 교육의 이해와 원리
The grammar of history:Enhancing content based instruction through a functional focus on language
Teaching migrant children’s mother tongue and learning the language of the host country in the context of the socio-cultural situation of the migrant family
Modelling context: A crooked path of progress in contextual linguistics
Language, text and context
Language and Literacy Series
Investigating accommodation in language proficiency interviews using a new measure of lexical diversity
Genre and institutions: Social processes in the workplace and school
Funktionale Grammatik: Konzepte und Theorien
Characteristics of Academic Language Register Occurring in Caretaker-Child Interaction : Development and Validation of a Coding Scheme
Academic English: A Conceptual Framework
2018 한국어 교육과정의 이해 직무 연수-심화 과정
'
KSL 학습자의 학업 문식성 신장을 위한 교과 언어 교육 내용 연구 -역사 교과 텍스트를 중심으로-'
의 유사주제(
) 논문