역사 텍스트의 다원적 관점에 대한 초등학생의 인식
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김부경
제어번호
105912031
학술지명
사회과교육연구
권호사항
Vol.
25
No.
3
[
2018
]
발행처
한국사회교과교육학회
자료유형
학술저널
수록면
69-92
언어
Korean
출판년도
2018
등재정보
KCI등재
판매처
'
역사 텍스트의 다원적 관점에 대한 초등학생의 인식' 의 참고문헌
역사 화해를 위한 ‘다원주의 역사 수업’가능성 모색 - 야스쿠니 수업을 중심으로 -
다문화 역사학습: ‘기억의 역사’를 통한 비판적 접근
「역사수업 원리로서 `감정이입적 역사이해'의 재개념화 필요성과 방향의 모색」
What Does It Mean to Think Historically and How Do You Teach It
Tolerance in Transition, Oldenburg: Bibliotheks- und Informations system der Universitat Oldenburg
The Council of Europe and School History
The College, Career, and Civic Life (C3) Framework for Social Studies State Standards: Guidance for Enhancing the Rigor of K-12 Civics, Economics, Geography, and History
The Big Six: Historical Thinking Concepts
Testing elementary and secondary school students’ ability to perform historical perspective taking: the constructing of valid and reliable measure instruments
Teaching strategies for the social studies inquiry, valuing and decision making
Teaching historical contextualization : the construction of a reliable observation instrument
Shape of the Australian Curriculum : History
Multiperspectivity in history teaching: a guide for teachers
Historical Empathy and Perspective Taking in the Social Studies
Fifth Graders Investigating History in the Classroom: Researcher-Practitioner Design Experiment
Doing History In a Fifth-Grade Classroom: Perspective Taking and Historical Thinking
An Updated Theoretical and Practical Model for Promoting Historical Empathy
'
역사 텍스트의 다원적 관점에 대한 초등학생의 인식'
의 유사주제(
) 논문