유아기 어머니의 수학학습관점이 가정환경의 질과 어머니의 수학적 상호작용의 관계에 미치는 조절효과
-
-
저자
이은지
김지현
-
제어번호
105911260
-
학술지명
아동과 권리
-
권호사항
Vol.
22
No.
3
[
2018
]
-
발행처
한국아동권리학회
-
발행처 URL
http://www.kccr.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
527-544
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
유아기 어머니의 수학학습관점이 가정환경의 질과 어머니의 수학적 상호작용의 관계에 미치는 조절효과' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
-
-
“Doing the Math”: Maternal Beliefs About Early Mathematics Versus Language Learning
-
-
The principles and standards for school mathematics
-
School readiness and later achievement.
-
-
Parenting and academic socialization as they relate to school readiness : The roles of ethnicity and family income
-
-
Effects on early numeracy of a program using number books and games
-
Classroom Belonging among Early Adolescent Students
-
Adults' beliefs about children and mathematics: how important is it and how do children learn about it?
-
A structural analysis on Korean young children's mathematical ability and its related children's and mothers’ variables
-
'
유아기 어머니의 수학학습관점이 가정환경의 질과 어머니의 수학적 상호작용의 관계에 미치는 조절효과'
의 유사주제(
) 논문