통계적 소양으로서 자료의 분류 및 표현 활동의 의의 분석: 초등학교 1~2학년군 수학과 교육과정을 중심으로
-
-
저자
탁병주
-
제어번호
105908912
-
학술지명
한국초등수학교육학회지
-
권호사항
Vol.
22
No.
3
[
2018
]
-
발행처
한국초등수학교육학회
-
발행처 URL
https://kseme.jams.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
221-240
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
통계적 소양으로서 자료의 분류 및 표현 활동의 의의 분석: 초등학교 1~2학년군 수학과 교육과정을 중심으로' 의 참고문헌
-
학교에서 어떤 통계를 배워야 하지?: 통계적 소양의 성장과 목표
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
통계 교육 활성화를 위한 수학 교육과정 개선 방안 연구
-
-
-
-
-
-
수학과 교육과정. 교육부 고시 제2015-74호 [별책 8]
-
수학과 교육과정. 교육과학기술부 고시 제2011-361호 [별책 8]
-
-
-
-
-
-
-
-
The statistical education of teachers
-
The concept of distribution
-
Supporting teachers in structuring mathematics lessons involving challenging tasks
-
-
Statistical thinking in empirical enquiry
-
Statistical literacy, reasoning, and learning: A commentary
-
Stat 231 course notes(fall 1994)
-
Problematizing statistical literacy : An intersection of critical and statistical literacies
-
Mathematics, statistics, and teaching
-
Guidelines for assessment and instruction in statistics education report
-
Enhancing statistical literacy : Enriching our society
-
Education for all: Literacy for life
-
-
Developing mathematical ideas: Working with data
-
Conceptualizing the curriculum enactment Process in mathematics education
-
Adults' statistical literacy : Meanings, components, responsibilities
-
A framework for thinking about informal statistical inference
-
2015 개정 수학과 교육과정 시안 개발 연구Ⅱ
-
'
통계적 소양으로서 자료의 분류 및 표현 활동의 의의 분석: 초등학교 1~2학년군 수학과 교육과정을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문