포스트-시네마 시대의 노스탤지어 영화-디지털 시각효과와 필름 영화의 향수-
-
-
저자
이선주
-
제어번호
105904867
-
학술지명
현대영화연구
-
권호사항
Vol.
14
No.
3
[
2018
]
-
발행처
한양대학교 현대영화연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
55-87
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
포스트-시네마 시대의 노스탤지어 영화-디지털 시각효과와 필름 영화의 향수-' 의 참고문헌
-
-
문화적 기억으로서 ‘향수 영화’가 제시하는재현 방식에 관한 연구 : 영화〈써니〉(2011),〈건축학개론〉(2012)의‘기억하기’ 방식을 중심으로
-
-
‘Wonderstruck’ DP Edward Lachman Tells All: How He Created the Eloquence of Silent Movies and the Grit of ‘The French Connection’
-
Viewing Positions: Ways of Seeing
-
Twilight Memories: Making Time in a Culture of Amnesia
-
True Lies: Perceptual Realism, Digital Images, and Film Theory
-
This Studio Had a Special Effect on La La Land
-
The “Return” of 3-D: On Some of the Logics and Genealogies of the Image in the Twenty-First Century
-
The Nostalgic Remediation of Cinema in Hugo and Paprika
-
The Language of New Media
-
-
The Death of Film and the Hollywood Response
-
The Cultural Turn: Selected Writings on the Postmodern, 1983-1998
-
Technology Was Used To Make La La Land So Visually Rich And Colorful?
-
-
Specters of Film: New Nostalgia Movies and Hollywood’s Digital Transition
-
-
Present Pasts: Media, Politics, Amnesia
-
-
Post-Cinema: Theorizing 21st-Century Film
-
-
-
Interview: Todd Haynes, Ed Lachman, and Mark Friedberg
-
Hugo: A Study of Modern Inventive Visual Effects
-
-
Edward Lachman, ASC, Develops the Visual Language for ‘Wonderstruck,’
-
-
-
Color Grading Film and Digital for Wonderstruck
'
포스트-시네마 시대의 노스탤지어 영화-디지털 시각효과와 필름 영화의 향수-'
의 유사주제(
) 논문