활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
'
수업대화 분석범주 개발' 의 참고문헌
학습자 중심 수업을 위한 ‘학생 질문’의 활용 방안 탐색
초등학교 교육과정 해설(Ⅲ)국어, 도덕, 사회
말하기·듣기 수업에 나타난 대화연속체의 양상과 그 교육적 활용 방안 -‘질문-대답-평가’로 이뤄진 대화연속체를 중심으로
교실 상호작용에서 나타난 교사의 역할: 스캐폴딩의 관점에서
Wait time : Slowing down may be a way of speeding up
Towards an Analysis of Discourse
Toward a taxonomy of feedback: Content and scheduling
The tension between authoritative and dialogic discourse : A fundamental characteristic of meaning making interactions in high school science lessons
The role of wait-time in higher cognitive level learning
The nature of feedback: how different types of peer feedback affect writing performance
The measurement of observer agreement for categorical data
Teacher influence, pupil attitudes, and achievement
Scientific discourse in three urban classrooms : The role of the teacher in engaging high school students in argumentation
Reevaluating the IRF sequence: A proposal for the articulation of theories of activity and discourse for the analysis of teaching and learning in the classroom
PDA환경 기반 웹용 플랜더즈 언어상호작용 시스템 설계 및 구현
Observation skills for effective teaching
Measuring nominal scale agreement among many raters
Focus on formative feedback
Easy 수업분석 ver 3.54 : 수업분석 프로그램
Easy 수업분석 Ver 3.54 학습 길라잡이
Developing teaching skill in physical education
(교실 수업의 혁신과 지원을 위한) 수업 분석의 방법과 실제
'
수업대화 분석범주 개발'
의 유사주제(
) 논문