아동중심 놀이언어치료 프로그램의 개발 및 효과: 치료사중심 언어치료와의 비교
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
김지아
한유진
제어번호
105347439
학술지명
言語治療硏究
권호사항
Vol.
27
No.
2
[
2018
]
발행처
한국언어치료학회
발행처 URL
http://www.ksha1990.or.kr/
자료유형
학술저널
수록면
85-110
언어
Korean
출판년도
2018
등재정보
KCI등재
판매처
'
아동중심 놀이언어치료 프로그램의 개발 및 효과: 치료사중심 언어치료와의 비교' 의 참고문헌
취학전 아동의 수용언어 및 표현언어 발달 척도
장애유아 통합교사를 위한 언어치료 지원요구 분석 및 교사지원교육 효과 연구
박사
아동중심 놀이치료 장면에서의 객관적인 놀이관찰도구 개발 연구
Withdrawn and Sociable Behavior of Children With Language Impairment
Theoretical influences on research on language development and intervention in individuals with mental retardation
The behaviors of parents of children with autism predict the subsequent development of their children's communication
The Peer Relations of Preschool Children with Communication Disorders
Peers as communication intervention agents
Parental Feelings: The Forgotten Component When Working with Parents of Handicapped Preschool Children
Linguistic input and the child’s acquisition of language
Language disorders from infancy through adolescence
Language disorders from infancy through adolescence
Language disorders and attention deficit disorders in young children referred for psychiatric services: Analysis of prevalence and a conceptual synthesis.
Intervention issues for toddlers with specific language impairments
Communication intervention for children with autism: A review of treatment efficacy
Children's responses to educators'questions in day care play groups
'
아동중심 놀이언어치료 프로그램의 개발 및 효과: 치료사중심 언어치료와의 비교'
의 유사주제(
) 논문