‘문화적으로 적합한 교수법’ 실행 경험에 대한 내러티브 연구: 공립 다문화학교 교사의 실천 사례를 중심으로
-
-
저자
김종훈
조영철
-
제어번호
105340402
-
학술지명
교육문화연구
-
권호사항
Vol.
24
No.
2
[
2018
]
-
발행처
인하대학교 교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
687-706
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
‘문화적으로 적합한 교수법’ 실행 경험에 대한 내러티브 연구: 공립 다문화학교 교사의 실천 사례를 중심으로' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
‘문화적으로 적합한 교수법’의 개념 탐색: 한국 다문화교육에의 적용
-
White teacher/divers classroom: A guide to building inclusive schools, Promoting high expectations, and eliminating racism
-
The dreamkeepters: Successful teachers of African American children
-
-
Teachers as curriculum planners: Narratives of experiences
-
Qualitative inquiry and research design: Choosing among five traditions
-
-
-
-
-
-
-
Culturally relevant pedagogy 2. 0 : aka the remix
-
-
-
But that's just good teaching! The case for culturally relevant pedagogy
-
'
‘문화적으로 적합한 교수법’ 실행 경험에 대한 내러티브 연구: 공립 다문화학교 교사의 실천 사례를 중심으로'
의 유사주제(
) 논문