만 4세반 인성교육을 위한 버디 프로그램 실행 과정에서의 교사 경험과 변화에 대한 연구
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
윤현아
염지숙
제어번호
105271827
학술지명
어린이문학교육연구
권호사항
Vol.
19
No.
1
[
2018
]
발행처
한국어린이문학교육학회
자료유형
학술저널
수록면
79-108
언어
Korean
출판년도
2018
등재정보
KCI등재
판매처
'
만 4세반 인성교육을 위한 버디 프로그램 실행 과정에서의 교사 경험과 변화에 대한 연구' 의 참고문헌
통합적 인성교육이 유아의 친사회적 행동 및 정서지능에 미치는 영향
박사
박사
전통놀이를 통한 유초연계 짝 게임 활동이 유아와 초등 학교 아동의 사회성에 미치는 영향
음악활동을 통한 유아인성교육프로그램 개발 및 적용
박사
박사
유아교사 전문성 발달을 위한 실행연구(action research)의 활용
박사
기관-가정 연계 영·유아인성교육 활성화를 위한 학부모의 인식 및 요구 조사
박사
The case for mixed-age grouping in early childhood
The action research planner
That’s my buddy! friendship and learning across the grades
Teachers as curriculum planners
Social-cognitive play patterns in same-age and mixed-age preschool classrooms
Social interaction in same-and mixed-age dyads of preschool children
Self-efficacy beliefs of adolescents
Research on children tutoring children : A critical review
Northern Territory development
Multiple staffing and teacher actions: The effect of team teaching in early childhood education
Helping preservice teachers construct their own philosophies of teaching through reflection
Effectiveness of the “That’s My Buddy!” charater deucation program on attitudes of concern for others, general and academic self-esteem, liking for school, and altruistic behavior
Educating the reflective teacher : An essay reviews of two books by Donald Schon
'
만 4세반 인성교육을 위한 버디 프로그램 실행 과정에서의 교사 경험과 변화에 대한 연구'
의 유사주제(
) 논문