학교 수업 비평에서 문화적 다양성 고려 방법 탐색- 수업 상호작용 비평 연구 설계를 중심으로 -
-
-
저자
전희옥
-
제어번호
105154389
-
학술지명
문화교류와 다문화교육
-
권호사항
Vol.
7
No.
1
[
2018
]
-
발행처
한국국제문화교류학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
33-58
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
학교 수업 비평에서 문화적 다양성 고려 방법 탐색- 수업 상호작용 비평 연구 설계를 중심으로 -' 의 참고문헌
-
-
초등사회과교육 내용에 나타난 ‘사회집단’의 상호작용 양식― 계층, 성, 세대, 지역 집단을 중심으로 ―
-
우리 수업문화와 새로운 수업 전문성. 수업비평과 수업 컨설팅, in 2013 수업성찰 직무연수: 수업보기
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
사회과 ‘다양성’교육 내용 범위 검토 - NCSS 다문화교육과정 지침서 및 Washington대학교 다문화교육센터 보고서를 중심으로 -
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Wikipedia The Free Encyclopedia
-
What is Diversity Pedagogy?
-
The art and craft of teaching
-
The Role of Teacher Education Program in Creating Culturally Competent Teachers
-
Teaching Strategy: A Guide to Effective Instruction
-
Teacher Influence, Pupil Attitudes, and Achievement
-
Studying teacher education
-
Special Education for ALL Teachers
-
Responsive Teaching : An Ecological Approach Classroom Practices of Language, Culture, Thought
-
Planning differentiated, multicultural instruction for secondary inclusive classroom. Teaching Exceptional Children
-
-
-
Function of Language of the Classroom
-
Equity Pedagogy: An Essential Component of Multicultural Education
-
Effective Educators are Culturally Competent Communicators
-
Effective Educators are Culturally Competent Communicators
-
Educating Teachers for Diversity
-
Differentiation in practice: A resource guide for differentiating curriculum grades
-
Developing Cross-cultural Competence. A guide for working with children and their families
-
-
Culturally Responsive Teaching: Lesson planning for elementary and middle grade
-
Creative Conflict Resolution
-
Approaches to multicultural curriculum reform
'
학교 수업 비평에서 문화적 다양성 고려 방법 탐색- 수업 상호작용 비평 연구 설계를 중심으로 -'
의 유사주제(
) 논문