프로그래밍 수업에서 초등학생의 컴퓨팅 사고를표현하는 능력을 향상시키기 위한도큐멘테이션 형식에 대한 연구
-
-
저자
임화경
조용남
-
제어번호
105153826
-
학술지명
멀티미디어학회논문지
-
권호사항
Vol.
21
No.
2
[
2018
]
-
발행처
한국멀티미디어학회
-
발행처 URL
http://www.kmms.or.kr
-
자료유형
학술저널
-
수록면
310-322
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
프로그래밍 수업에서 초등학생의 컴퓨팅 사고를표현하는 능력을 향상시키기 위한도큐멘테이션 형식에 대한 연구' 의 참고문헌
-
-
-
Software Engineering 10th Edition
-
-
-
Software Education Operating Instructions
-
-
-
-
Methodology for Preparing the Questionnaire
-
Getting Started in Teaching and Researching Computer Science in the Elementary Classroom
-
Computational Thinking for Youth in Practice
-
Computational Thinking for Teacher Education
-
Computational Thinking for All:Pedagogical Approaches to Embedding 21st Century Problem Solving in K-12 Classrooms
-
-
A Guide of Software Education Operating Instructions
-
2015 Training Program of Teacher Training Institutes
'
프로그래밍 수업에서 초등학생의 컴퓨팅 사고를표현하는 능력을 향상시키기 위한도큐멘테이션 형식에 대한 연구'
의 유사주제(
) 논문