원격대학 성인학습자의 인구학적 특성에 따른 튜터 역할에 대한 필요성 인식 비교
-
-
저자
구양미
정미강
정영숙
-
제어번호
105152163
-
학술지명
敎育問題硏究
-
권호사항
Vol.
31
No.
1
[
2018
]
-
발행처
고려대학교 교육문제연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
121-139
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
이화여자대학교 중앙도서관
-
판매처
'
원격대학 성인학습자의 인구학적 특성에 따른 튜터 역할에 대한 필요성 인식 비교' 의 참고문헌
-
-
포괄적 고등평생학습체제 구축을 위한 정책기조 분석
-
-
-
-
-
성인 원격교육 효과성에 영향을 미치는 요인 분석 연구 : 교원 정보화 원격교육을 중심으로
-
선취업 후진학 교육시스템 구축을 위한 성인 전담 ‘평생교육 단과대학’ 개편(안)
-
-
-
-
-
-
사이버대학 학생의 학습스타일과 학습참여활동의 관계 탐색
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
The role of open learning in nurse education . Does it have a place?
-
Moderating online electronic discussion groups
-
Measuring readiness for e-Learning: Reflections from an emerging Country
-
Mature student retention: The case of the UK Open University International
-
-
How instructor immediacy behaviors affect student satisfaction and learning in web-based courses
-
Flexibility in access, interaction and assessment : The casse for web-based teaching programs
-
Facilitating computer conferencing : Recommendation from the field
-
E-Learning readiness: A critical factor in managing teaching and learning
-
-
As distance education comes of age, the challenge is keeping the students
-
An Introduction to your role with the Open University: Booklet 1
-
4차 산업혁명 대비 성인학습자 대상 교육프로그램 본격 도입
'
원격대학 성인학습자의 인구학적 특성에 따른 튜터 역할에 대한 필요성 인식 비교'
의 유사주제(
) 논문