전문 학사지도시스템을 통한 교양교육에 대한 인식 개선- 연세대학교 1학년 세미나 “YONSEI RC101”을 중심으로
-
-
저자
도경선
김현상
김미현
-
제어번호
105124227
-
학술지명
교양교육연구
-
권호사항
Vol.
12
No.
1
[
2018
]
-
발행처
한국교양교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
185-203
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
전문 학사지도시스템을 통한 교양교육에 대한 인식 개선- 연세대학교 1학년 세미나 “YONSEI RC101”을 중심으로' 의 참고문헌
-
-
-
학부 교양교육 강화를 위한 국가수준 지원 방안 연구
-
-
-
-
-
-
-
-
-
대학 교육목적 유형별 기초교양교육과정 개발연구
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
What Really Matters in College: How Students View and Value Liberal Education
-
The Systematic Design of Instruction
-
Student Perceptions of General Education Requirements at a Large Public University, No Surprises?
-
Structuring Our Conversations: Shifting to Four Dimensional Advising Models
-
Motivation to Learn in General Education Programs
-
MIT Global Education and Career Development
-
If Advising is Teaching, What Do Advisors Teach?
-
Harvard Unversity Homepage
-
-
Faculty Perceptions of General Education and the Use of High-Impact Practices
-
Education, Advising, and Integrative Learnig
-
Changing General Education Perceptions through “Perspectives” and the Interdisciplinary First-Year Seminar
-
-
'
전문 학사지도시스템을 통한 교양교육에 대한 인식 개선- 연세대학교 1학년 세미나 “YONSEI RC101”을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문