교사·유아 상호작용과 또래 놀이행동, 교수효능감 및 교실환경 간의 관계 및 영향력 분석
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
노승희
이영진
이수연
주현정
제어번호
105123905
학술지명
열린유아교육연구
권호사항
Vol.
23
No.
1
[
2018
]
발행처
한국열린유아교육학회
발행처 URL
http://www.open33.or.kr
자료유형
학술저널
수록면
27-50
언어
Korean
출판년도
2018
등재정보
KCI등재
판매처
'
교사·유아 상호작용과 또래 놀이행동, 교수효능감 및 교실환경 간의 관계 및 영향력 분석' 의 참고문헌
박사
박사
박사
유치원 교사의 교사효능감이 교사-유아 상호작용에 미치 는 영향
유치원 교사-유아의 상호작용에 영향을 미치는 제 변인에 관한 연 구
유아교육기관의 질과 유치원 교사의 직무만족도에 관한 연구
유아교유기관의 물리적 환경과 유아의 실내·외 놀이행동
박사
유아교사의 자아개념과 교사효능감이 교사-유아의 상호작용에 미치는 영향
박사
유아교사의 교사효능감에 따른 교사-유아 상호작용
영아교사의 민감성, 효능감, 영아와의 상호작용이 영아의 사회·정서발달에 미치는 영향
연령과 성에 따른 유아의 상호작용 유형차이에 관한 연구
어린이집 교사의 교사효능감과 직무스트레스에 대한 연구
보육시설의 물리적 환경 및 교사의 창의적 역할 수행과 유아의 창의성 간의 관계
박사
박사
박사
교사-유아 상호작용과 교사 신념, 직무 만족도 및 교사 효능감 간의 관계
교사-유아 상호작용 시작과 참여 유아의 기질 및 사회 · 정서적 행동
교사-유아 상호작용 및 교실환경과 유아의 또래 상호작용이 유아의 언어‧인지발달에 미치는 영향: 한국아동패널 5차년도 자료를 중심으로
Variations in early child care: Do they predict subsequent social, emotional, and cognitive differences?
The reliability of the instruments and procedures of a national accreditation system for early childhood programs
The relationship of day care quality to children’s free-play behavior and social problem-solving skills
The professional early childhood teacher
Teacher factors associated with preschool teacher-child relationships : Teaching efficacy and parent-teacher relationships
Social-emotional classroom climate in child care, child-teacher relationships and children’s second grade peer relations
Social and emotional health in early childhood: Building bridges between services and systems
Relations between preschool children's child care experiences and concurrent development: The cost, quality, and outcomes study
Promoting student–teacher interactions : exploring a peer coaching model for teachers in a preschool setting
Promoting positive peer interactions in the preschool classroom: The role and the responsibility of the teacher in supporting children's sociodramatic play
Preschool peer interactions and readiness to learn : Relationships between classroom peer play and learning behaviors and conduct
Play ¼ learning: How play motivates and enhances children’s cognitive and social emotional growth
Peer interaction in rural preschool classrooms : Contributions of children’s learning-related behaviors, language and literacy skills, and problem behaviors
Interaction between learning and development
How teachers’ self-efficacy is related to instructional quality : A longitudinal analysis
Guide for constructing self-efficacy scales
Evidence for general and domain-specific elements of teacher-child interactions : Associations with preschool children's development
Early peer relations : Developmental significance and prognostic implications
Cost, Quality, and Child Outcomes in Child Care Centers : Key Findings and Recommendations
Contextually-relevant validation of peer play constructs with African American head start children : Penn Interactive Play Scale
Child care structure process outcome : Direct and indirect effects of child-care quality on young children’s development
'
교사·유아 상호작용과 또래 놀이행동, 교수효능감 및 교실환경 간의 관계 및 영향력 분석'
의 유사주제(
) 논문