한국인 고등학생 대상 다문화 수용성 척도 타당화 및 관련변인 탐색
-
-
저자
박혜숙
이정규
-
제어번호
105122008
-
학술지명
교육문화연구
-
권호사항
Vol.
24
No.
1
[
2018
]
-
발행처
인하대학교 교육연구소
-
자료유형
학술저널
-
수록면
505-525
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
한국인 고등학생 대상 다문화 수용성 척도 타당화 및 관련변인 탐색' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
-
-
주한 외국유학생 현황 및 다문화 인식에 대한 기초 연구
-
-
-
-
-
-
-
-
-
다문화 교육이 대학생들의 다문화 인식에 미치는 영향조사
-
-
-
-
The Munroe Multicultural Attitude Scale Questionnaire. A New Instrument for Multicultural Studies
-
-
R: A language and environment for statistical computing. R Foundation for Statistical Computing, Vienna, Austria
-
Psych: Procedures for Personality and Psychological Research
-
Multivariate Data Analysis
-
-
Measurement of multicultural attitudes of teacher trainees
-
Instrument development tools and activities for measure validation using rasch models : Part II-Validation activities
-
Initial development and validation of the global citizenship scale
-
Handbook I: The Cognitive Domain
-
Global Citizenship Education : Preparing Learners for the Challenges of the 21st Century.
-
Exploratory and confirmatory factor analysis
-
Determining the number of interpretable factors
-
Comparison of five rules for determining the number of components to retain
-
-
A User’s Guide to Winsteps Rasch–Model Computer Programs
-
A Rationale and Test for the Number of Factors in Factor Analysis
'
한국인 고등학생 대상 다문화 수용성 척도 타당화 및 관련변인 탐색'
의 유사주제(
) 논문