영어교육과 학생들의 영어 문법에 대한 인식과 의사소통 중심 문법 교육
-
-
저자
김지은
최용훈
-
제어번호
105120700
-
학술지명
예술인문사회융합멀티미디어논문지
-
권호사항
Vol.
8
No.
2
[
2018
]
-
발행처
사단법인 인문사회과학기술융합학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
567-575
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
영어교육과 학생들의 영어 문법에 대한 인식과 의사소통 중심 문법 교육' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
13,015
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
사회과학
|
13,044
|
0
|
|
계 |
|
13,044
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
영어교육과 학생들의 영어 문법에 대한 인식과 의사소통 중심 문법 교육' 의 참고문헌
-
-
University Students' Perception of English Grammar
-
Tradition and transition in English language teaching methodology
-
Theoretical bases of communicative approaches to second language teaching and testing
-
The integration of form-focused instruction within communicative language teaching:Instructional options
-
-
-
Studying teacher cognition in second language grammar teaching
-
Seeking a role for grammar: A review of some recent studies
-
Integrating grammar instruction and communicative language use through grammar consciousness-raising tasks
-
Grammar pedagogy in second and foreign language teaching
-
-
Current developments in research on the teaching of grammar
'
영어교육과 학생들의 영어 문법에 대한 인식과 의사소통 중심 문법 교육'
의 유사주제(
) 논문