증강현실과 퍼즐기반의 아동 언어 교육 장치를 위한 한글퍼즐 제작방법 연구
-
-
저자
김호권
신은주
-
제어번호
105120581
-
학술지명
예술인문사회융합멀티미디어논문지
-
권호사항
Vol.
8
No.
2
[
2018
]
-
발행처
사단법인 인문사회과학기술융합학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
457-465
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
증강현실과 퍼즐기반의 아동 언어 교육 장치를 위한 한글퍼즐 제작방법 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
13,015
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
사회과학
|
13,044
|
0
|
|
계 |
|
13,044
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
증강현실과 퍼즐기반의 아동 언어 교육 장치를 위한 한글퍼즐 제작방법 연구' 의 참고문헌
-
-
-
The technique of film animation
-
The Effects of Animation-based and Word Puzzle Game Vocabulary Activities on Korea Middle School Students' Vocabulary Learning and Attitudes
-
Teaching television: A curriculum for young children
-
Study on the education of Hangul spelling system in associate with knowledge of part of speech in high school
-
Fostering Intellectual Development in Young Children
-
Effects of Teaching English through Balanced Language Approach in Early Childhood Education: For five years old in Kindergarten
-
Effects of Puzzle Game Types on the Students' Thinking Ability and Commitment according to the Stages of Their Cognitive Development
-
A teacher's guide to using: Theodore Tugboat
-
A balanced approach to beginning reading instruction
-
A Study on Continuity in Language Education between Kindergarten and 1st Grade
'
증강현실과 퍼즐기반의 아동 언어 교육 장치를 위한 한글퍼즐 제작방법 연구'
의 유사주제(
) 논문