다년간 수업사례 분석에 의한 건축공학설계의 수업방향
-
-
저자
장명훈
-
제어번호
105120561
-
학술지명
예술인문사회융합멀티미디어논문지
-
권호사항
Vol.
8
No.
2
[
2018
]
-
발행처
사단법인 인문사회과학기술융합학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
413-422
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
다년간 수업사례 분석에 의한 건축공학설계의 수업방향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
13,015
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
사회과학
|
13,044
|
0
|
|
계 |
|
13,044
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
다년간 수업사례 분석에 의한 건축공학설계의 수업방향' 의 참고문헌
-
-
-
-
-
-
-
-
-
The Current State of the Capstone Design Courses for Architectural Engineering Programs in Korea focusing on the Depth at the University Level
-
Statistical Analysis of Engineering Problem Solving Ability Based on Creative Learning
-
Plate for Control of Angle with Scaffold
-
Manual for Construction technology designation system
-
Current State of Engineering Design Education in School of Mechanical Engineering
-
Current State of Capstone Design in School of Mechanical & Automation Engineering
-
Criteria for Accrediting Engineering Programs (KEC2015)
-
Creative Engineering Design for Design Basic Education
-
Construction of Systematic Engineering Design Education System
-
Analysis and Review of the Effect of the Integrated Operation of Basic Engineering Courses - focused on Myongji University
-
Adjustable Safety Foothold for Scaffold
-
Achievements in the Creativity Education through Freshmen Engineering Design
'
다년간 수업사례 분석에 의한 건축공학설계의 수업방향'
의 유사주제(
) 논문