백워드 설계를 통한 역량기반 교육과 이해중심 교육과정의 통합 방안
-
-
저자
강현석
이지은
-
제어번호
105081360
-
학술지명
예술인문사회융합멀티미디어논문지
-
권호사항
Vol.
8
No.
1
[
2018
]
-
발행처
사단법인 인문사회과학기술융합학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
329-339
-
언어
Korean
-
출판년도
2018
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
백워드 설계를 통한 역량기반 교육과 이해중심 교육과정의 통합 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제 |
|
동일주제 총논문수 |
논문피인용 총횟수 |
주제별 논문영향력의 평균 |
13,015
|
0
|
|
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
사회과학
|
13,044
|
0
|
|
계 |
|
13,044
|
0
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
0
|
|
'
백워드 설계를 통한 역량기반 교육과 이해중심 교육과정의 통합 방안' 의 참고문헌
-
Theory and Practice of Backward Design for Understanding-Based Curriculum
-
-
Study of Practical Curriculum Restructuring for Key Competency of Korean People
-
Study of Key Competency-based Curriculum Restructuring
-
Study of Elementary, Secondary Schooling Vision for Key Competency of Korean People (2)
-
Study of Elementary, Secondary Schooling Vision for Key Competency of Korean People
-
Social Studies Curriculum Reconstruction for Creative Problem Solving
-
Integration of Competence-based Education into Understanding by Design:Focusing on Backward Design
-
-
Definition and selection of competencies: Theoretical and conceptual foundation
-
-
Case Study of Competency-based Curriculum Application: Australia, Newzealnd, and Canada
'
백워드 설계를 통한 역량기반 교육과 이해중심 교육과정의 통합 방안'
의 유사주제(
) 논문