백워드 설계를 통한 역량기반 교육과 이해중심 교육과정의 통합 방안

논문상세정보
    • 저자 강현석 이지은
    • 제어번호 105081360
    • 학술지명 예술인문사회융합멀티미디어논문지
    • 권호사항 Vol. 8 No. 1 [ 2018 ]
    • 발행처 사단법인 인문사회과학기술융합학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 329-339
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2018
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 13,043)
' 백워드 설계를 통한 역량기반 교육과 이해중심 교육과정의 통합 방안' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회과학
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
13,015 0

0.0%

' 백워드 설계를 통한 역량기반 교육과 이해중심 교육과정의 통합 방안' 의 참고문헌

  • Theory and Practice of Backward Design for Understanding-Based Curriculum
    H. S. Kang [2017]
  • The Process of Education
    Bruner. J. [1950]
  • Study of Practical Curriculum Restructuring for Key Competency of Korean People
    Y. H. Choi [2009]
  • Study of Key Competency-based Curriculum Restructuring
    K. H. Lee [2013]
  • Study of Elementary, Secondary Schooling Vision for Key Competency of Korean People (2)
    K. W. Lee [2008]
  • Study of Elementary, Secondary Schooling Vision for Key Competency of Korean People
    H. J. Yoon [2007]
  • Social Studies Curriculum Reconstruction for Creative Problem Solving
    J. H. Shin [2009]
  • Integration of Competence-based Education into Understanding by Design:Focusing on Backward Design
    H. S. Kang [2017]
  • Definition and selection of competencies: Theoretical and conceptual foundation
    OECE [2003]
  • Curriculum Inquiry
    H. W. Lee [2016]
  • Case Study of Competency-based Curriculum Application: Australia, Newzealnd, and Canada
    W. P. Hong [2010]