정신병원 입원 환자가 인지하는 의료서비스 품질이 만족도와 충성도에 미치는 영향

논문상세정보

' 정신병원 입원 환자가 인지하는 의료서비스 품질이 만족도와 충성도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 치과 병?의원의 의료서비스품질이 고객만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    김양군 병원경영학회지 8 3 49-71 [2003]
  • 종합병원 입원환자와 외래환자의 만족도 요인 분석-의료기관 서비스평가 자료를 활용한 실증 분석-
    배성권 병원경영학회지 10 2 26-44 [2005]
  • 정신과환자의 입원진료서비스에 대한 보호자의 만족도가 병원재이용에 미치는 영향
    최외경 [2000]
  • 정신과 입원환자의 서비스 만족척도의 개발
    김철권 신경정신의학 45 3 238-251 [2006]
  • 의료서비스품질과 이미지가 고객만족과 재이용의사에 미치는 영향에 관한 연구
    박종원 서비스경영학회지 4 1 57-81 [2003]
  • 의료서비스품질과 고객만족에 관한 연구
    윤성준 서비스경영학회지 3 1 151-175 [2002]
  • 의료서비스의 인식차이와 만족이 재방문에 미치는 영향에 관한 연구
    이경우 병원경영학회지 8 3 143-160 [2003]
  • 박사
  • 의료서비스 품질요인이 환자충성도에 미치는 영향에 관한 연구 : SERVPERF 척도를 중심으로
    한상숙 품질경영학회지 35 1 61-72 [2007]
  • 의료서비스 품질요인이 서비스가치와 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
    윤관호 경영교육저널 18 37-59 [2010]
  • 의료서비스 품질 및 고객만족 관련 변수들의 관계에 관한 실증적 연구
    조현주 병원경영학회지 4 1 171-189 [1999]
  • 의료서비스 질이 환자 만족과 병원재이용 의사에 미치는 영향에 관한 연구
    윤종록 인적자원개발연구 11 2 133-162 [2008]
  • 의료서비스 질과 환자만족도, 서비스 가치, 재이용 의사에 미치는 영향에 대한 구조분석
    최귀선 [2000]
  • 외래환자의 의료서비스에 대한 소비자만족척도의 개발
    김미라 소비자학연구 14 2 9-214 [2003]
  • 양질의 의료관리
    유승흠 - [1993]
  • 소비자와 제공자가 지각하는 간호서비스와 측정도구에 관한 연구
    이미애 Journal of Korean Academy of Nursing 33 6 772-783 [2003]
  • 산부인과 환자의 의료기관에 대한 이미지와 서비스 질이 고객만족에 미치는 영향
    정남옥 간호행정학회지 11 1 59-66 [2005]
  • 병원 의료서비스 품질이 고객만족 및 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
    정은희 [2011]
  • 기대수준 측정방법에 따른 고객만족도 측정에 관한연구: SERVQUAL척도 중심으로
    이선희 보건행정학회지 10 3 155-168 [2000]
  • 국립대학병원의 환자만족도 분석-7개 국립대학병원의 입원.외래간 비교
    이해종 병원경영학회지 3 1 165-191 [1998]
  • 국립대학병원 입원환자가 느끼는 의료서비스 질, 만족도, 고객 충성도간의 관련성 분석
    박재산 병원경영학회지 9 4 - [2004]
  • 박사
  • Ward atmosphere in acute psychiatric in-patient care.: patients' perceptions ideals and satisfaction
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  • The imperative of outcomes assessment in psychiatry
    Sederer LI 3-4 [1996]
  • Survey of Patient Satisfaction in adult Psychiatric Outpatient Clinics
    Barak Y European Psychiatry 16 131-133 [2001]
  • Service Marketing
    Zeithmal VA - [1996]
  • Satisfaction with care reported by psychiatric inpatients. Relationship to diagnosis and medical treatment
    Kelstrup A Acta Psychiatrica Scandinavica 87 374-379 [1993]
  • Professional satisfaction and client outcomes. A comparative organizational analysis
    Weisman CS Med Care 23 1179-1192 [1985]
  • Principles of marketing
    Kotler, P - [1999]
  • Patient's revisions of their beliefs about need for hospitalization
    Gardner W American Journal of Psychiatry 159 1385-1391 [1999]
  • Patient' perceptions of seclusion: a qualitative investigation
    Meehan T Journal of Advanced Nursing 31 370-377 [2000]
  • Patient satisfaction: Focusing on"Excellent"
    Otani K Journal of Health care Management 54 2 93-103 [2009]
  • Patient satisfaction with psychiatric inpatient care
    Kuosmanen L Journal of Advanced Nursing 55 6 655-663 [2006]
  • Patient satisfaction with inpatient psychiatric care
    Svensson B Acta Psychiatrica Scandinavica 90 379-384 [1994]
  • Patient compliance: Recognition of factors involved and suggestions for promoting compliance with apeutic regimens
    Cameron C Journal of Advanced Nursing 24 244-250 [1996]
  • Measuring service quality: reexamination and extension
    Cronin TJ Journal of Marketing 56 55-68 [1992]
  • Measuring patient satisfaction for improved patient services
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  • Measuring and managing patient satisfactions
    Steiber SR - [1990]
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  • First-onset psychotic illness: patients' and relatives' satisfaction with services
    Leavy G British Journal of Psychiatry 179 53-57 [1997]
  • Exploring Perceptions of Hospital Operations by a Modified SERVQUAL Approach
    Reidenbach R. E. Journal of Health Care Marketing 10 4 47-66 [1990]
  • Ethil benefits and cost of coercion in short-term inpatient psychiatric care
    Kjellin L Psychiatric Services 48 1567-1570 [1997]
  • Development and Testing of Patient Satisfaction Measure for Inpatient Psychiatry Care
    Woording S J Nurs Care Qual 19 2 137-148 [2004]
  • Deepening the Understanding of Hospital Patient Satisfaction: Fulfillment and equity effect
    Swan J Journal of Health Care Marketing 5 3 7-18 [1985]
  • Coercive measures in psychiatric care
    Eriksson K Acta Psychiatrica Scandinavica 92 225-230 [1995]
  • Association of dissatisfaction with care and psychiatric morbidity with poor treatment compliance
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  • A multifact typology of patient satisfaction with a hospital
    Singh J Journal of Health care Marketing 10 4 8-21 [1990]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decision
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