외식상품 소비자의 소셜커머스 수용태도에 영향을 미치는 선행변수에 관한 연구-확장된 기술 수용모델을 중심으로

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' 외식상품 소비자의 소셜커머스 수용태도에 영향을 미치는 선행변수에 관한 연구-확장된 기술 수용모델을 중심으로' 의 참고문헌

  • 확장된 기술수용모델(ETAM)에 따른 여행사 스마트폰 애플리케이션에 대한 수용과 확산에 관한 연구
    이태희 관광학연구 37 6 287-308 [2013]
  • 확장된 TAM 모형 적용을 통한 사용후기 특성과 스마트폰 맛집 앱 수용의도간의 영향관계 검증: 정보품질의 매개역할을 중심으로
    현용호 대한경영학회지 26 11 2851-2871 [2013]
  • 항공사 e-비즈니스 생산성을 위한 항공사 웹사이트 품질 평가모형에 관한 연구
    홍외성 생산성논집 23 3 315-337 [2009]
  • 펜션 웹사이트 서비스품질과 고객만족 및 구전의도 간 인터넷 자기효능감의 조절효과에 관한 연구
    김용일 호텔경영학연구 21 3 51-68 [2012]
  • 패션 T-commerce 구매의도의 영향요인에 관한 연구: 확장 기술수용모형(TAM)을 중심으로
    이승희 소비자학연구 22 1 93-115 [2011]
  • 정보시스템 수용자의 컴퓨터 자기효능감, 정보시스템 품질, 수용태도와 업무성과 간의 구조적 관계에 관한 연구 - 서울 시내 특1급 POS 정보시스템 수용자를 대상으로 -
    김용일 관광연구 27 2 75-93 [2012]
  • 인터넷전화서비스품질 특성이 브랜드 태도에 미치는 영향 연구 : 기술수용모델을 중심으로
    정경희 대한안전경영과학회지 11 3 199-207 [2009]
  • 외식상품 소비자의 소셜커머스 신뢰형성에 관한 연구- 외식상품에 대한 소비자 관여도의 조절효과를 중심으로 -
    남장현 외식경영연구 16 5 147-170 [2013]
  • 외식기업의 온라인 소셜 네트워크 서비스(SNS)특성이고객만족 및 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구- 확장된 기술수용모델(ETAM)을 중심으로 -
    성혜진 관광학연구 37 2 187-211 [2013]
  • 외식기업의 소셜커머스와 데일리 딜 서비스 가치가 소비자신뢰와 소비행동에 미치는 영향
    조성호 외식경영연구 15 1 155-176 [2012]
  • 외식 소셜커머스의 서비스편의성과 지각된 가치가서비스 만족에 미치는 영향
    김영국 관광학연구 37 3 83-102 [2013]
  • 외식 소셜커머스가 구매동기 및 구매 후 만족에 미치는 영향; 데일리 딜 서비스 가치의 조절효과
    나영선 한국조리학회지 18 1 141-155 [2012]
  • 여행상품 전자상거래 구매자의 여행사 웹사이트 고객만족에 관한 연구* - TAM(기술수용모델) 적용 -
    김성혁 호텔경영학연구 18 2 151-166 [2009]
  • 스마트폰의 정보시스템 품질이 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
    조현숙 한국컴퓨터정보학회논문지 16 5 147-152 [2011]
  • 스마트폰 애플리케이션 품질이 신뢰 및 지속적 사용의도에 미치는 영향 : 성별의 조절효과를 중심으로
    최훈 한국산업정보학회논문지 16 4 151-162 [2011]
  • 소셜커머스 특성이 외식상품에 대한 소비자 신뢰와 만족에 미치는 영향 -소셜커머스 이용기간의 조절효과-
    권한조 호텔관광연구 15 3 410-433 [2013]
  • 소셜커머스 특성이 쇼핑 가치와 만족도에 미치는 영향-외식 상품을 중심으로-
    조미나 관광학연구 38 3 33-56 [2014]
  • 소셜커머스 이용실태 조사
  • 무선인터넷 사용의도에 관한 연구 -신뢰, 자기효능감과 기술수용모델(TAM)을 중심으로-
    배두환 e-비즈니스연구 11 5 55-70 [2010]
  • 공동구매형 소셜커머스의 정보품질이 소비자의 인지적ㆍ감정적ㆍ행동적 반응에미치는 영향-기술수용모형을 중심으로-
    박민정 한국디자인문화학회지 19 3 293-303 [2013]
  • Why do individuals use computer technology? A Finish case study
    Igbaria, M. Information & Management 29 227-238 [1995]
  • User acceptance of information technology: Toward a unified view
    Venkatesh, V. MIS Quarterly 27 3 425-478 [2003]
  • Understanding information technology usage: A test of competing models
    Taylor, S. Information Systems Research 16 2 144-176 [1995]
  • Understanding e-Learning Continuance Intention: An Extension of the Technology Acceptance Model
    Roca, J. C Human-Computer Studies 64 683-696 [2006]
  • Under what conditions will social commerce business models survive?
    Kim, D. Electronic Commerce Research and Applications 12 2 69-77 [2013]
  • Trust and e-commerce: a study of consumer perceptions
    Corbitt, B. J. Electronic Commerce Research and Applications 2 3 203-215 [2003]
  • Time Flies when You‘re Having Fun: Cognitive Absorption and Beliefs about Information Technology Usage
    Agarwal, R. MIS Quarterly 24 4 665-694 [2000]
  • Theory of planning behavior(TPB)and customer satisfaction in the continued use of e-service : An integrated model
    Laio, C. Computer in Human Behavior 23 2804-2822 [2007]
  • The role of involvement in attention and comprehension processes
    Celsi, R. L. Journal of Consumer Research 15 2 210-224 [1988]
  • The moderating effects of involvement on the relationships between satisfaction, trust and commitment in e-Banking
    Sanchez-Franco, M. J. Journal of Interactive Marketing 23 3 247-258 [2009]
  • The development of an e-travel service quality scale
    Ho, C. I. Tourism Management 28 1434-1449 [2007]
  • The Impact of Web Quality and Playfulness on User Acceptance of Online Retailing
    Ahn, T Information &Management 44 3 263-275 [2007]
  • The DeLone and McLean model of information systems success : a ten-year update
    Delone WH Journal of Management Information Systems 19 4 9-30 [2003]
  • Social foundations of thought and action: A social cognitive theory
    Bandura, A. - [1986]
  • Social commerce: Looking back and forward
    Curty, R. G. 48 1 1-10 [2011]
  • Social commerce research : An integrated view
    Zhou, L. Electronic Commerce Research and Application 12 2 61-68 [2013]
  • Service Quality: A Measure of Information Systems Effectiveness
    Pitt, L. F MIS Quarterly 19 2 173-187 [1995]
  • Self-Efficacy Mechanisms in Human Agency
    Bandura, A. American Psychologist 37 122-147 [1982]
  • SNS를 통한 외식정보 검색시 개인특성과 사용자 만족, 지속적 이용의도, 추천의도에 관한 실증적인 연구
    성혜진 외식경영연구 15 3 81-101 [2012]
  • Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 3 319-340 [1989]
  • Organizational Impact of System Quality, Information Quality, and Service Quality
    Gorla, N. Journal of Strategic Information Systems 19 3 207-228 [2010]
  • Online recreation : The relationship between loneliness, internet self-efficacy and The use of the internet for entertainment purpose
    Whitty, M. T. Computers in Human Behavior 23 1435-1446 [2007]
  • Motivational factors that influence the acceptance of Moodle using TAM
    Sanchez, R. A. Computer in Human Behavior 26 1632-1640 [2010]
  • Modeling the electronic transactions acceptance using an extended technology acceptance model
    Al-Gahtani, S. S. Applied Computing and Informatics 9 47-77 [2011]
  • Modeling data and process quality in multi-input, multi-output information systems
    Ballou, D. P. Management Science 31 2 150-162 [1985]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 3 341-352 [1985]
  • Key functional characteristic in designing and operating health information websites for user satisfaction : An application of the extended technology acceptance model
    Kim, D. H. International Journal of Medical informations 76 790-800 [2007]
  • Involvement : A potentially important mediator of consumer behavior
    Mitchell, A. A. Advanced in Consumer Research 6 194-196 [1979]
  • Internet Self-Efficacy and the Psychology of the Digital Divide
    Eastin, M. S Journal of Computer-Mediated Communication 6 1 - [2000]
  • Information systems success: the quest for the dependent variable
    DeLone, W.H. Information Systems Research 3 1 60-95 [1992]
  • Influence of computer attitude and self-Efficacy on IT usage behavior
    Chau, P. Y. Journal of Organization and End User Computing 13 1 26-33 [2001]
  • Extending the TAM for a t-commerce
    Yu,J. Information & Management 42 965-976 [2005]
  • Exploring user acceptance of 3D virtual worlds in travel and tourism marketing
    Huang, Y. C. Tourism Management 36 490-501 [2013]
  • Examining the technology acceptance model using physical acceptance of telemedicine technology
    Hu, P. J. Journal of Management Information Systems 16 2 91-112 [1999]
  • Empirical evaluation of the revised technology acceptance model
    Szajna, B. Management Science 42 1 85-92 [1996]
  • Development and validation of an instrument to measure user perceived service quality of information presenting Web portals
    Yang, Z. Information & Management 42 4 575-589 [2005]