외식상품 소비자의 소셜커머스 수용태도에 영향을 미치는 선행변수에 관한 연구-확장된 기술 수용모델을 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
현용호
김용일
남장현
김윤숙
제어번호
105022951
학술지명
관광학연구
권호사항
Vol.
38
No.
10
[
2014
]
발행처
한국관광학회
발행처 URL
http://www.tosok.org/
자료유형
학술저널
수록면
57-79
언어
Korean
출판년도
2014
등재정보
KCI등재
판매처
'
외식상품 소비자의 소셜커머스 수용태도에 영향을 미치는 선행변수에 관한 연구-확장된 기술 수용모델을 중심으로' 의 참고문헌
확장된 기술수용모델(ETAM)에 따른 여행사 스마트폰 애플리케이션에 대한 수용과 확산에 관한 연구
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[2013]
확장된 TAM 모형 적용을 통한 사용후기 특성과 스마트폰 맛집 앱 수용의도간의 영향관계 검증: 정보품질의 매개역할을 중심으로
현용호
대한경영학회지 26 11 2851-2871
[2013]
항공사 e-비즈니스 생산성을 위한 항공사 웹사이트 품질 평가모형에 관한 연구
홍외성
생산성논집 23 3 315-337
[2009]
펜션 웹사이트 서비스품질과 고객만족 및 구전의도 간 인터넷 자기효능감의 조절효과에 관한 연구
김용일
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[2011]
정보시스템 수용자의 컴퓨터 자기효능감, 정보시스템 품질, 수용태도와 업무성과 간의 구조적 관계에 관한 연구 - 서울 시내 특1급 POS 정보시스템 수용자를 대상으로 -
김용일
관광연구 27 2 75-93
[2012]
인터넷전화서비스품질 특성이 브랜드 태도에 미치는 영향 연구 : 기술수용모델을 중심으로
정경희
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[2009]
외식상품 소비자의 소셜커머스 신뢰형성에 관한 연구- 외식상품에 대한 소비자 관여도의 조절효과를 중심으로 -
남장현
외식경영연구 16 5 147-170
[2013]
외식기업의 온라인 소셜 네트워크 서비스(SNS)특성이고객만족 및 이용의도에 미치는 영향에 관한 연구- 확장된 기술수용모델(ETAM)을 중심으로 -
성혜진
관광학연구 37 2 187-211
[2013]
외식기업의 소셜커머스와 데일리 딜 서비스 가치가 소비자신뢰와 소비행동에 미치는 영향
조성호
외식경영연구 15 1 155-176
[2012]
외식 소셜커머스의 서비스편의성과 지각된 가치가서비스 만족에 미치는 영향
김영국
관광학연구 37 3 83-102
[2013]
외식 소셜커머스가 구매동기 및 구매 후 만족에 미치는 영향; 데일리 딜 서비스 가치의 조절효과
나영선
한국조리학회지 18 1 141-155
[2012]
여행상품 전자상거래 구매자의 여행사 웹사이트 고객만족에 관한 연구* - TAM(기술수용모델) 적용 -
김성혁
호텔경영학연구 18 2 151-166
[2009]
스마트폰의 정보시스템 품질이 사용의도에 미치는 영향에 관한 연구
조현숙
한국컴퓨터정보학회논문지 16 5 147-152
[2011]
스마트폰 애플리케이션 품질이 신뢰 및 지속적 사용의도에 미치는 영향 : 성별의 조절효과를 중심으로
최훈
한국산업정보학회논문지 16 4 151-162
[2011]
소셜커머스 특성이 외식상품에 대한 소비자 신뢰와 만족에 미치는 영향 -소셜커머스 이용기간의 조절효과-
권한조
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[2013]
소셜커머스 특성이 쇼핑 가치와 만족도에 미치는 영향-외식 상품을 중심으로-
조미나
관광학연구 38 3 33-56
[2014]
무선인터넷 사용의도에 관한 연구 -신뢰, 자기효능감과 기술수용모델(TAM)을 중심으로-
배두환
e-비즈니스연구 11 5 55-70
[2010]
공동구매형 소셜커머스의 정보품질이 소비자의 인지적ㆍ감정적ㆍ행동적 반응에미치는 영향-기술수용모형을 중심으로-
박민정
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[2013]
Why do individuals use computer technology? A Finish case study
User acceptance of information technology: Toward a unified view
Understanding information technology usage: A test of competing models
Taylor, S.
Information Systems Research 16 2 144-176
[1995]
Understanding e-Learning Continuance Intention: An Extension of the Technology Acceptance Model
Roca, J. C
Human-Computer Studies 64 683-696
[2006]
Under what conditions will social commerce business models survive?
Kim, D.
Electronic Commerce Research and Applications 12 2 69-77
[2013]
Trust and e-commerce: a study of consumer perceptions
Corbitt, B. J.
Electronic Commerce Research and Applications 2 3 203-215
[2003]
Time Flies when You‘re Having Fun: Cognitive Absorption and Beliefs about Information Technology Usage
Theory of planning behavior(TPB)and customer satisfaction in the continued use of e-service : An integrated model
Laio, C.
Computer in Human Behavior 23 2804-2822
[2007]
The role of involvement in attention and comprehension processes
Celsi, R. L.
Journal of Consumer Research 15 2 210-224
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The moderating effects of involvement on the relationships between satisfaction, trust and commitment in e-Banking
The development of an e-travel service quality scale
Ho, C. I.
Tourism Management 28 1434-1449
[2007]
The Impact of Web Quality and Playfulness on User Acceptance of Online Retailing
Ahn, T
Information &Management 44 3 263-275
[2007]
The DeLone and McLean model of information systems success : a ten-year update
Delone WH
Journal of Management Information Systems 19 4 9-30
[2003]
Social foundations of thought and action: A social cognitive theory
Social commerce: Looking back and forward
Social commerce research : An integrated view
Zhou, L.
Electronic Commerce Research and Application 12 2 61-68
[2013]
Service Quality: A Measure of Information Systems Effectiveness
Self-Efficacy Mechanisms in Human Agency
SNS를 통한 외식정보 검색시 개인특성과 사용자 만족, 지속적 이용의도, 추천의도에 관한 실증적인 연구
성혜진
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[2012]
Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
Organizational Impact of System Quality, Information Quality, and Service Quality
Gorla, N.
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[2010]
Online recreation : The relationship between loneliness, internet self-efficacy and The use of the internet for entertainment purpose
Motivational factors that influence the acceptance of Moodle using TAM
Modeling the electronic transactions acceptance using an extended technology acceptance model
Modeling data and process quality in multi-input, multi-output information systems
Measuring the involvement construct
Key functional characteristic in designing and operating health information websites for user satisfaction : An application of the extended technology acceptance model
Kim, D. H.
International Journal of Medical informations 76 790-800
[2007]
Involvement : A potentially important mediator of consumer behavior
Internet Self-Efficacy and the Psychology of the Digital Divide
Eastin, M. S
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Information systems success: the quest for the dependent variable
Influence of computer attitude and self-Efficacy on IT usage behavior
Chau, P. Y.
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Extending the TAM for a t-commerce
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Exploring user acceptance of 3D virtual worlds in travel and tourism marketing
Examining the technology acceptance model using physical acceptance of telemedicine technology
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Empirical evaluation of the revised technology acceptance model
Development and validation of an instrument to measure user perceived service quality of information presenting Web portals
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'
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