지각된 위험, 기대-불일치, 감정, 만족도, 그리고 행동의도 간 영향관계검증-축제 방문 경험을 중심으로

논문상세정보
    • 저자 윤설민 이충기
    • 제어번호 105022941
    • 학술지명 관광학연구
    • 권호사항 Vol. 38 No. 10 [ 2014 ]
    • 발행처 한국관광학회
    • 발행처 URL http://www.tosok.org/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 153-174
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2014
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 지각된 위험, 기대-불일치, 감정, 만족도, 그리고 행동의도 간 영향관계검증-축제 방문 경험을 중심으로' 의 참고문헌

  • 호텔이용객의 지각된 위험이 감정, 만족 및 애호도에 미치는 영향
    하동현 관광연구 23 3 337-355 [2008]
  • 항공사 상용고객우대제도(FFP) 서비스 실패가 부정적 감정과 행동의도에 미치는 영향 연구
    서정아 한국항공경영학회지 11 4 55-73 [2013]
  • 한식 디저트 카페의 물리적 환경이 감정반응에 의해 고객만족과 행동의도에 미치는 영향
    이나래 관광학연구 34 7 233-256 [2010]
  • 테마파크의 서비스스케이프와 지각된 위험, 감정, 재방문 의도 간 구조적 관계
    이려정 관광레저연구 25 5 147-167 [2013]
  • 테마파크 내 체험에 따른 인지적․정서적 구성개념의 영향력 검증
    김지희 고객만족경영연구 13 3 65-84 [2011]
  • 축제 프로그램과 관광객 간 상호작용성이 즐거움, 만족도, 그리고 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구 –화천산천어축제를 중심으로-
    윤설민 관광연구저널 27 2 25-42 [2013]
  • 청계천의 이미지, 지각된 가치, 만족도 그리고 행동의도 간 구조관계 분석
    윤설민 관광연구저널 26 1 41-57 [2012]
  • 지각된 위험이 총만족 및 충성도에 미치는 영향: 서울지역 패밀리레스토랑고객을 중심으로
    이정자 관광학연구 31 2 205-222 [2007]
  • 일식레스토랑 서비스품질에 대한 기대-불일치와 이용지속행동 간 영향 연구-
    박재욱 호텔관광연구 15 4 227-244 [2013]
  • 온라인 구전 정보에 대한 기대감과 성과지각에 따른 수신자 반 응 차이에 관한 연구
    박지연 [2013]
  • 예약부도(No-Show)에 대한 관광객의 인식과 행동의도 간 구조적 영향관계 분석
    윤설민 관광학연구 38 6 103-126 [2014]
  • 소비자 행동 마케팅전략적 접근
    이학식 - [2013]
  • 서비스 제공자의 커뮤니케이션이 고객감정과 만족에 미치는 영향 : 에스닉(ethnic) 레스토랑을 중심으로
    이려정 호텔경영학연구 21 6 145-162 [2012]
  • 레스토랑의 기대불일치와 만족에 관한 연구 -음식제공에 대한 정보의 양의 조절효과를 중심으로-
    김광지 관광학연구 36 3 149-170 [2012]
  • 긍정적 인지 편향과 지각된 위험, 예상된 후회감이 구매연기의도에 미치는 영향
    하환호 대한경영학회지 24 6 3633-3653 [2011]
  • 관광축제에서 위험지각이 태도 및 행동의도에 미치는 영향
    임명재 Crisisonomy 6 3 132-143 [2010]
  • 공연서비스에 대한 관람객의 순차적 기대 및 성과와 만족 간 관계 분석
    권혁인 한국콘텐츠학회 논문지 11 2 287-302 [2011]
  • 계획행동이론(TPB)을 활용한 내국인의 해외여행 의도에 관한 영향 관계 연구: 사전지식과 지각된 위험의 추가적인 역할을 중심으로
    윤설민 호텔경영학연구 19 6 289-307 [2010]
  • 가상강의에 대한 소비자만족모델: 기대불일치 패러다임을 중심으로
    유현정 한국생활과학회지 19 2 295-310 [2010]
  • 박사
  • Whence consumer loyalty?
    Oliver, R. L. Journal of Marketing 63 5 33-45 [1999]
  • Usability, quality, value and e-learning continuance decisions
    Chiu, C. M. Computers & Education 45 4 399-416 [2005]
  • Understanding how consumers view green hotels : How a hotel’s green image can influence behavioural intentions
    Lee, J. S. Journal of Sustainable Tourism 18 7 901-914 [2010]
  • Understanding barriers to leisure travel : Tourist fears as a marketing basis
    Dolnicar, S. Journal of Vacation Marketing 11 3 197-208 [2005]
  • Travel anxiety and intentions to travel internationally : Implications of travel risk perception
    Reisinger, Y. Journal of Travel Research 43 3 212-225 [2005]
  • Tourists’ satisfaction recommendation and revisiting Singapore
    Hui, T. K. Tourism Management 28 4 965-975 [2007]
  • Tourist satisfaction a cognitive-affective model
    del Bosque, I. R. Annals of Tourism Research 35 2 551-573 [2008]
  • Tourism and hospitality marketing : Fantasy, feeling and fun
    Williams, A. International Journal of Contemporary Hospitality Management 18 6 482-495 [2006]
  • The use of LISREL in validating marketing constructs
    Steenkamp, J. International Journal of Research in Marketing 8 4 283-299 [1991]
  • The theme park experience : An analysis of pleasure, arousal and satisfaction
    Bigné, J. E. Tourism Management 26 6 833-844 [2005]
  • The role of consumption emotions in the satisfaction response
    Phillips, D. M Journal of Consumer Psychology 12 3 243-252 [2002]
  • The impact of experiential consumption cognitions on behavioral intentions
    Bigné, J. E. Journal of Services Marketing 22 4 303-315 [2008]
  • The effects of consumers’ perceived risk and benefit on attitude and behavioral intention : A study of street food
    Choi, J. Journal of Travel & Tourism Marketing 30 3 222-237 [2013]
  • The conceptualization and measurement of consumer satisfaction: A literature review
  • Shopping risk perceptions : Effects on tourists’emotions, satisfaction and expressed loyalty intentions
    Yüksel, A. Tourism Management 28 3 703-713 [2007]
  • Service Marketing : Integrating Customer Focus Across The Firm
  • Satisfaction: A behavioral perspective on the consumer
    Oliver, R. L. - [1997]
  • Risk perception of mega-events
    Boo, S. Journal of Sport & Tourism 15 2 139-161 [2010]
  • Response determinants in satisfaction judgements
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 14 4 460-469 [1988]
  • Relationships among Experiential Marketing, Experiential Value and Customer Satisfaction
    Yuan, Y. H Journal of Hospitality & Tourism Research 32 3 387-410 [2008]
  • Perceived risk and the consumer buying process : Internet airline reservations
    Cunningham, L. F. International Journal of Service Industry Management 26 4 357-372 [2005]
  • Managing the total customer experience
    Berry, L. l. MIT Sloan Management Review 43 3 85-89 [2002]
  • Investigation of the effect ofconsumption emotions on satisfaction and word of mouth communications
    Hanzaee, K. H. Middle-East Journal of Scientific Research 9 5 566-571 [2011]
  • Investigating the relationships among perceived value, satisfaction, and recommendations : The case of the Korean DMZ
    Lee, C. K. Tourism Management 28 1 204-214 [2007]
  • Influence of restaurants' physical environmentson emotion and behavioral intention
    Ryu, K. The Service Industries Journal 28 8 1151-1165 [2008]
  • Household preference revisions and decision making : The role of disconfirmation
    Bohlmann. J. D. International Journal of Research in Marketing 18 4 319-339 [2001]
  • Festivalscapes and patrons' emotions, satisfaction, and loyalty
    Lee, Y. K. Journal of Business Research 61 1 56-64 [2008]
  • Festival And Special Event Management
    Allen, J. - [2005]
  • Event Management and Event Tourism
    Getz, D. - [1997]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 1 39-50 [1981]
  • Empirical investigation of the roles of attitudes toward green behaviors, overall image, gender, and age in hotel customers’ eco-friendly decision-making process
    Han, H. International Journal of Hospitality Management 28 4 519-528 [2009]
  • Customer satisfaction using low cost carriers
    Kim, Y. K. Tourism Management 32 2 235-243 [2011]
  • Customer Satisfaction: A meta-analysis of the empirical evidence
    Szymanski DM Journal of Academy of Marketing Science 29 1 16-35 [2001]
  • Consumer Satisfaction with Services : Integrating the Environment Perspective in Services Marketing into the Traditional Disconfirmation Paradigm
    Wirtz, J. Journal of Business Research 44 1 55-66 [1999]
  • Consumer Psychology of Tourism, Hospitality And Leisure
    Crouch, G. - [2004]
  • Consumer Behavior In Travel And Tourism
    Decrop, A. 103-133 [1999]
  • Cognitive-affective model of consumer satisfaction : An exploratory study within the framework of a sporting event
    Caro, L. M. Journal of Business Research 60 2 108-114 [2007]
  • Cognitive-affective model of consumer satisfaction : An exploratory study within the framework of a sporting event
    Martínez, L. Journal of Business Research 60 2 108-114 [2007]
  • Cognitive, Affective, and Attribute Bases of the Satisfaction Response
    Oliver, R. L. Journal of Consumer Research 20 3 418-430 [1993]
  • Assessing the Dimensionality and Structure of the Consumption Experience: Evaluation, Feeling and Satisfaction
    Mano, H. Journal of Consumer Research 20 3 451-466 [1993]
  • Assessing blog-user satisfaction using the expectation and disconfirmation approach
    Hsieh, C. C. Computers in Human Behavior 26 6 1434-1444 [2010]
  • Antecedents of revisit intention
    Um, S. Annals of Tourism Research 33 4 1141-1158 [2006]
  • An empirical assessment of the influence of customer emotions and contact employee performance on encounter and relationship satisfaction
    Van Dolen, W. Journal of Business Research 57 4 437-444 [2004]
  • Adjusted expectations, satisfaction and loyalty development in the case of services
    Rufín, R. The Service Industries Journal 32 14 2185-2202 [2012]
  • A theoretical exploration and model of consumer expectations, post-purchase affective states and affective behaviour
    Santos, J. Journal of Consumer Behaviour 3 2 142-156 [2003]
  • A study of perceived risk and risk reduction of purchasing air-tickets online
    Kim, L. H. Journal of Travel &Tourism Marketing 26 3 203-224 [2009]
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    Oliver, R. L. Journal of Marketing Research 17 4 460-469 [1980]
  • A Dynamic Process Model of Service Quality : From Expectations To Behavioral Intentions
    Boulding, W. Journal of Marketing Research 30 1 7-27 [1993]
  • A Conceptual Model of Channel Choice: Measuring Online And Offline Shopping Value Perceptions