소셜미디어 이용과 TV 시청의 관계: TV관련 소셜미디어의 이용동기, 이용행위 및 시청의도를 중심으로

논문상세정보

' 소셜미디어 이용과 TV 시청의 관계: TV관련 소셜미디어의 이용동기, 이용행위 및 시청의도를 중심으로' 의 참고문헌

  • 지상파 텔레비전에서의 프로그램 레퍼토리 연구평일, 주말 저녁 시간대를 중심으로
    심미선 한국방송학보 19 2 85-125 [2005]
  • 읽기의 재발견 : 인터넷 토론 공간에서 커뮤니케이션의 효과
    김은미 한국언론학보 50 4 65-94 [2006]
  • 인터넷 매체의 확산과 TV시청행태의 변화
    권호영 KOCCA 포커스 61 - [2012]
  • 스마트폰 활성화가 통신방송시장에 미칠 영향
    박웅기 141-150 [2010]
  • 소셜네트워크서비스에 대한 이용과 충족 연구: 페이스북 이용을 중심으로
    김유정 미디어, 젠더 & 문화 20 71-105 [2011]
  • 소셜TV 혁명
    윤상혁 - [2012]
  • 미디어 레퍼토리 유형에 따른 콘텐츠 소비: 지상파 장르선호도를 중심으로
    윤해진 한국방송학보 24 5 325-369 [2010]
  • 마이크로블로깅(micro-blogging) 이용동기에 관한 연구: 트위터(twitter)를 중심으로
    심홍진 한국방송학보 24 2 192-234 [2010]
  • 라이프스타일과 매체 이용행위 간의 관계 연구 : 다중매체 이용과 매체 간 장르추구를 중심으로
    심미선 한국언론학보 52 6 189-216 [2008]
  • 다매체 이용자의 성향적 동기: 다매체 환경에서 이용과 충족 이론의 확장
    이준웅 한국언론학보 50 1 251-284 [2006]
  • Why people watch reality TV
    Reiss, S. Media Psychology 6 4 363-378 [2004]
  • Why people use social media: a uses and gratifications approach
    Whiting, A. Qualitative Market Research: An International Journal 16 4 362-369 [2013]
  • Who is on your sofa?: TV audience communities and second screening social networks
    Doughty, M. 79-86 [2012]
  • Virtual Communities of Practice and Social Interactive Technologies: Lifecycle and Workflow Analysis
    Mantzari, E. - [2009]
  • Using Linked Data as a basis for a Learning Resource Recommendation System
    Shabir, N - [2009]
  • UCC 서비스의 수익 전략과 문화적 함의-국내 동영상 UCC 사례를 중심으로
    유경한 디지털디자인학연구 7 3 247-259 [2007]
  • Tweetgeist: Can the Twitter Timeline Reveal the Structure of Broadcast Events?
    Shamma, D. A. - [2010]
  • The relationship between traditional mass media and"Social Media" : Reality television as a model for social network site behavior
    Stefanone, M.A Journal of Broadcasting & Electronic Media 54 3 508-525 [2010]
  • The Social Tv Phenomenon: New Technologies Look to Enhance Television’s Role as an Enabler of Social Interaction
  • The Social Impact of the Telephone
    Keller, S. 281-298 [1977]
  • The Influence of computer-mediated communication apprehension on motives for Facebook use
    Hunt, D. Journal of Broadcasting &Electronic Media 56 2 187-202 [2012]
  • Teen, privacy, & online social networks. Pew Internet and American Life Project Report
    Lenhart, A - [2007]
  • TV 시청과 SNS 상호작용
    배진아 사이버커뮤니케이션학보 30 1 47-92 [2013]
  • Supporting the social uses of television
    Geerts, D. - [2009]
  • Social TV: Toward content navigation using social awareness
    Mitchell, K. 283-292 [2010]
  • Social TV: Introducing Virtual Socialization in the TV Experience
    Mantzari, E. 81-84 [2008]
  • Predicting use of technologies for communication and consumer needs
    Jeffres, L Journal of Broadcasting & Electronic Media 40 318-330 [1996]
  • Past, present, and future of social TV: A categorization
    Cesar, P. 347-351 [2011]
  • Online Engagement and Political participation
    Tsang, J. S. - [2012]
  • MySpace and Facebook: Applying the uses and gratifications theory to exploring friend-networking sites
    Raacke, J. Cyber Psychology & Behavior 11 2 169-174 [2008]
  • Mobile phones as second screen for TV, enabling inter-audience interaction
    Lochrie, M - [2011]
  • Jesus is my friend: religiosity as a mediating factors in internet social networking use
    Nyland, R. - [2007]
  • Investigating the use of voice and text chat in a social television system
    Tullio, J. - [2008]
  • From TV to twitter: How ambient news became ambient journalism
    Hermida, A. M/CJournal 13 2 - [2010]
  • Exploring the characteristics of potential high-definition television adopters
    Dupagne,M Journal of Media Economics 12 35-50 [1999]
  • Examining Presence and Lightweight Messaging in a Social Television Experience
    Harboe, G. ACM Transactions on Multimedia Computing. Communications, and Applications 4 4 - [2008]
  • Discrimination between the intrinsic and instrumental domestic telephone user
    Noble,G Australia Journal of Communication 11 63-85 [1987]
  • Connecting TV: Results of the field trial
    Boertjes, E. - [2008]
  • Co-viewing live TV with digital backchannel streams
    Doughty, M 141-144 [2011]
  • Being immersed in social networking environment : Facebook groups, uses and gratifications, and social outcomes
    Park, N. Cyber Psychology & Behavior 12 6 729-733 [2009]
  • Ambient Social TV: Drawing People into a Shared Experience
    Harboe, G - [2008]
  • 2012 방송매체이용행태조사