한방병원 의료서비스품질이 관계품질, 고객만족, 재이용의도에 미치는 영향
-
-
저자
조철호
-
제어번호
105020999
-
학술지명
병원경영학회지
-
권호사항
Vol.
15
No.
2
[
2010
]
-
발행처
한국병원경영학회
-
발행처 URL
http://www.ksha.net
-
자료유형
학술저널
-
수록면
107-132
-
언어
Korean
-
출판년도
2010
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
한방병원 의료서비스품질이 관계품질, 고객만족, 재이용의도에 미치는 영향' 의 참고문헌
-
환자만족과 성과에 영향을 미치는 의료 서비스품질 결정요인에 관한 실증연구(대형 종합병원을 중심으로)
조철호
고객만족경영연구 8 1 115-127
[2006]
-
치과 의료서비스의 질이 환자만족도에 미치는 영향과 환자만족도와 고객 재이용, 구전와의 관계에 관한 연구
-
치과 병?의원의 의료서비스품질이 고객만족과 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
김양군
병원경영학회지 8 3 49-71
[2003]
-
인터넷쇼핑몰에서 고객가치와 전환장벽이 재구매 의도에 미치는 영향에 관한 연구
정인근
Asia Pacific Journal of Information Systems 14 1 185-209
[2004]
-
-
의료서비스에서 환자만족의 선․후행변수의 구조적 관계
김미녀
산업경제연구 22 6 2955-2984
[2009]
-
의료서비스에서 병원신뢰와 의사신뢰가 충성도에 미치는 영향
조용상
고객만족경영연구 10 3 179-193
[2008]
-
의료서비스가 인지하는 의료서비스 질의 구성차원
문기태
예방의학학회지 33 4 495-504
[2000]
-
-
의료서비스 품질, 환자만족, 관계품질, 구전 간의 관계에 관한 연구
정기한
고객만족경영연구 10 1 1-14
[2008]
-
의료서비스 품질, 재이용의도, 구전효과사이의 인과관계 모형 연구 - 종합전문병원과 전문병원을 중심으로 -
설상철
대한경영학회지 17 4 1485-1512
[2004]
-
의료서비스 질이 환자만족도, 서비스 가치, 재이용 의사에 미치는 영향에 대한 구조분석
-
서비스 회복이 고객가치와 고객만족에 미치는 영향
강병서
고객만족경영연구 7 1 65-80
[2005]
-
-
-
병원 웹사이트 서비스품질이 서비스가치와 고객만족에미치는 영향
조철호
서비스경영학회지 7 4 83-108
[2006]
-
-
국립대학병원 입원환자가 느끼는 의료서비스 질, 만족도, 고객 충성도간의 관련성 분석
박재산
병원경영학회지 9 4 45-69
[2004]
-
관계지향적 고객의 구전 및 재구매의도에 대한 전반적 만족과 신뢰 및 몰입의 매개적 역할에 관한 연구
최낙환
한국마케팅저널 2 4 13-36
[2001]
-
관계마케팅 실현을 위한 고객만족과 고객몰입에 관한 실증적 연구
박성현
경영논총 17 2 126-138
[1999]
-
공공 의료서비스의 질 구성요인과 고객 만족도 분석
김대원
한국지방자치학회보 14 4 49-70
[2002]
-
The use of pledges to build and sustain commitment in distribution channels
-
The measurement and meaning of patient satisfaction
Ware JE
Health Medical Service Review 1 1 1-15
[1978]
-
The different roles of satisfaction, trust, and commitment in customer relationship
-
The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing
-
Strategic supplier selection : Understanding long-term buyer relationships
-
-
-
Relationship Quality in Services Selling: An Interpersonal Influence Perspective
-
-
Patents' commitment to their primary physician and why it matters
Berry, LL
Annals of Family medicine 6 1 6-13
[2008]
-
Multi Variate Data Analysis with Reading
-
Measuring patients' trust In physicians when assessing
Thom, DH.
Quality of Care, Health Affairs 23 4 124-132
[2004]
-
Measuring dimensions of purchaser trust of industrial salespeople
Swan, John E
Journal of personal Selling & Sales Management Journal 9 5 443-454
[1988]
-
Measuring Service Quality:A Reexamination and Extension
-
Marketing management, 12th ed.
-
Lisrel 8 User's Reference Guide
-
Linking service quality and consumer satisfaction behavior intention : Definitional and taxonomical Issues
Woodside, A
Journal of Health care Marketing 9 5-17
[1989]
-
Investment in customer relationship : A cross-country and cross-industry exploration
Wulf, KD
Journal of Marketing 65 35-50
[2001]
-
Influences on Exchange Processes: Buyers' Preconceptions of a Seller's Trustworthiness and Bargaining Toughness
Schurr, P.H
Journal of Consumer Research 11 939-953
[1985]
-
Improving quality through patient-provider communication
John, J
Journal of Health Care mark 11 4 51-60
[1991]
-
Factors affecting trust in market research relationship
-
Exploring perceptions hospital operations by a modified SERVQUAL approach
-
Evolutions of the marketing organization ; New forms for turbulent environment
-
Evaluating Health Care Quality:the Moderating Role of Outcomes
Lytle. R. S
Journal of Health Care Marketing 12 460-469
[1992]
-
Developing buyer-seller relationships
Dwyer, F
Journal of Marketing 51 11-27
[1987]
-
Determinants of long-term orientation in buyer-seller relationships
-
Customer loyalty to the salesperson and the store : Examining relationship customers in an upscale retail context
Reynolds, KE
Journal of Personal Selling & Sales Management 20 2 89-98
[2000]
-
Creating patient satisfaction and loyalty
Fisk, TA
Journal Health Care Marketing 10 2 5-15
[1990]
-
CRM이 고객의 행동의도에 미치는 영향 고객의 지각된 관계적 편익과 관계 몰입의 매개적 역할
이학식
경영학연구 32 5 5-1347
[2003]
-
An Updated Paradigm for Scale Development Incorporating Unidimensionality and Its Assessment
-
A different approach to socio-demographic predictors of satisfaction with health care
Fox, JG
Soc Sci Med 10 15 557-564
[1981]
'
한방병원 의료서비스품질이 관계품질, 고객만족, 재이용의도에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문