장애 유아 통합보육 프로그램의 시작과 실행에 대한시설장 및 교사들의 인식 이 연구는 2005년도 삼성복지재단 연구비 지원으로 이루어졌음. -통합 프로그램 지원 체계 수립을 위한 기초 연구

논문상세정보

' 장애 유아 통합보육 프로그램의 시작과 실행에 대한시설장 및 교사들의 인식 이 연구는 2005년도 삼성복지재단 연구비 지원으로 이루어졌음. -통합 프로그램 지원 체계 수립을 위한 기초 연구' 의 참고문헌

  • 특수교육 운영 계획
    - [2005]
  • 장애 유아 통합교육 활성화를 위한 정책적 방향성 고찰
    25 6 277-305 [2005]
  • To assure the free appropriate public education of all children with disabilities Twenty-third annual report to congress on the implementation of the individuals with disabilities education act
    - [2002]
  • The success of collaboration in resource programs for students with disabilities in grades 6 though 8
    16 79-89 [1995]
  • The role of the state department of education in promoting integrated placement options for preschoolers: Views from the field
    17 387-409 [1997]
  • The discovery of grounded theory strategies for qualitative research
    - [1967]
  • Standards, assessments, and individualized education programs: Planning for success in the general education curriculum
    208-241 [2000]
  • So what do we know from all this?
    154-174 [2002]
  • Qualitative research for education: An introduction to theories and methods
    - [2002]
  • Qualitative methods in social work research : Challenges and rewards
    - [1998]
  • Preschool inclusion:What we know and where we go from here
    20 1 20-27 [2000]
  • Key influences on the initiation and implementation of inclusive preschool programs
    67 1 83-98 [2000]
  • Integration of normal and handicapped children in a behavior modification preschool University of Kansas
    127-141 [1972]
  • Institute on Mental Retardation and Intellectual Development
    - [1971]
  • Full inclusion: An empirical perspective
    21 2 145-159 [1996]
  • Bridging the special education divide
    21 5 258-260 [2000]
  • Access to core curriculum: Critical ingredients for student success
    22 3 148-157 [2001]
  • A framework for change in early childhood inclusion
    3-35 [2001]