'
장애 유아 통합보육 프로그램의 시작과 실행에 대한시설장 및 교사들의 인식 이 연구는 2005년도 삼성복지재단 연구비 지원으로 이루어졌음. -통합 프로그램 지원 체계 수립을 위한 기초 연구' 의 참고문헌
특수교육 운영 계획
-[2005]
장애 유아 통합교육 활성화를 위한 정책적 방향성 고찰
25 6 277-305[2005]
To assure the free appropriate public education of all children with disabilities Twenty-third annual report to congress on the implementation of the individuals with disabilities education act
-[2002]
The success of collaboration in resource programs for students with disabilities in grades 6 though 8
16 79-89[1995]
The role of the state department of education in promoting integrated placement options for preschoolers: Views from the field
17 387-409[1997]
The discovery of grounded theory strategies for qualitative research
-[1967]
Standards, assessments, and individualized education programs: Planning for success in the general education curriculum
208-241[2000]
So what do we know from all this?
154-174[2002]
Qualitative research for education: An introduction to theories and methods
-[2002]
Qualitative methods in social work research : Challenges and rewards
-[1998]
Preschool inclusion:What we know and where we go from here
20 1 20-27[2000]
Key influences on the initiation and implementation of inclusive preschool programs
67 1 83-98[2000]
Integration of normal and handicapped children in a behavior modification preschool University of Kansas
127-141[1972]
Institute on Mental Retardation and Intellectual Development
-[1971]
Full inclusion: An empirical perspective
21 2 145-159[1996]
Bridging the special education divide
21 5 258-260[2000]
Access to core curriculum: Critical ingredients for student success
22 3 148-157[2001]
A framework for change in early childhood inclusion
3-35[2001]
'
장애 유아 통합보육 프로그램의 시작과 실행에 대한시설장 및 교사들의 인식 이 연구는 2005년도 삼성복지재단 연구비 지원으로 이루어졌음. -통합 프로그램 지원 체계 수립을 위한 기초 연구'
의 유사주제(
) 논문