다중요소로 구성된 지역사회중심교수가 일반고등학교 발달장애학생의 지역사회활용기술 수행에 미치는 영향

논문상세정보
    • 저자 장혜성 박승희
    • 제어번호 105000226
    • 학술지명 특수교육학연구
    • 권호사항 Vol. 40 No. 1 [ 2005 ]
    • 발행처 한국특수교육학회
    • 발행처 URL http://www.ksse.or.kr/
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 219-243
    • 언어 -
    • 출판년도 2005
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 다중요소로 구성된 지역사회중심교수가 일반고등학교 발달장애학생의 지역사회활용기술 수행에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국 장애학생 통합교육특수교육과 일반교육의 관계 재정립
    - [2003]
  • 한국 상황에 적절한 지역사회 적응훈련프로그램:중도 장애 중 고등부 학생을 중심으로
    - [1998]
  • 통합고용 환경에서 정신지체 근로자에 대한 동료 근로자의 자연적 지원의 유형과 빈도 분석
    14 2 57-88 [2004]
  • 컴퓨터 모의 학습을 포함한 지역사회중심 교수가 정신지체 고등학생의 현금인출기 사용기술 수행에 미치는 효과
    - [2001]
  • 지역사회중심의 교수 부모연수 및 상담 과정2001 부모연수 제 1ㆍ2기
    133-150 [2001]
  • 중도장애 아동에 대한 단계별 교수적용이 일상활동에서의 선택하기 기술 습득에 미치는 영향
    - [2000]
  • 중도장애 고등부 학생을 위한 효과적인 지역사회 중심 교수의 실제
    12 2 1-22 [2002]
  • 중도 정신지체 고등부 학생의 지역사회 기능 증진을 위한 지역사회 중심 교수의 효과
    19 2 23-51 [2003]
  • 정신지체 학생의 지역사회 기능에 필요한 기능적 어휘 목록 개발 연구
    3 1 1-35 [1999]
  • 정신지체 고등학생을 위한 물건 구입하기 기술의 효과
    - [2000]
  • 일반사례교수를 적용한 지역사회중심 교수가 정신지체 고등 학생의 휴대폰을 통한 도움 요청하기 기술 수행에 미치는 효과
    - [2004]
  • 일반사례 교수가 정신지체인의 패스트푸드점 식사 기술 습득 및 일반화에 미치는효과
    - [1999]
  • 일반 사례 교수를 이용한 중도장애 학생의 길 건너기 기술의 습득과 일반화
    - [1999]
  • 시각적 단서 및 관찰의 단계적 소거가 적용된 지역사회중심의 교수가 자 폐 청소년의 지하철 이용하기 기술 수행에 미치는 영향
    20 2 100-120 [2004]
  • 비디오 자료를 이용한 문제 해결전락 교수가 중등도 정신지체학생의 버스 이용 기술 수행에 미치는 효과
    - [2000]
  • 멀티미디어 자료를 활용한 지역사회 중심 교수가 자폐아동의 패스트푸드점 이용기술 수행에 미치는 효과
    - [2003]
  • 대학부설 평생교육원의 발달장애인 성인교육 프로그램의 효과 연구 특수교육학 연구
    39 1 39-75 [2004]
  • 교육 및 임상현장적용을 위한 단일대상 연구
    - [2000]
  • 교실 중심 언어중재를 위한 교사와 언어치료사의 협력적 역할수행
    8 1 117-143 [2003]
  • Visual strategies for improving communication Practical supports for school and home
    - [1995]
  • Using general-case instruction to teach spontaneous and generalized requests for assistance to learners with severe disabilities Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps
    177-187 [1993]
  • Teaching students with moderate to severe disabilities
    347-371 [2002]
  • Teaching high school students to prompt themselves to engage in recreational activities with peers
    vanderbilt university - [2001]
  • System of least prompts A literature review of procedural parameters Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps
    28-40 [1988]
  • Simulated andcommunity-based instruction involving persons with mild and moderate mental retardation Research in Developmental Disabilities
    95-115 [2001]
  • Self-prompted communication book use to increase social interaction among high school students Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps
    153-166 [2000]
  • Secondary programs for students with developmental disabilities
    - [1991]
  • Promoting successful inclusion through collaborative problem solving
    12-19 [1998]
  • PECS를 통한 자폐아동의 시각적 의사소통능력에 관한 고찰
    1 29-46 [2002]
  • PECS를 이용한 어린이집 환경중심의 의사소통 중재가 무발화 자폐아동의 욕구 의사표현에 미치는 효과
    6 2 505-516 [2001]
  • Judgment of the social validity of instructional strategies used in community-based instructional sites The Association for Persons with Severe Handicaps
    43-51 [1994]
  • Finding a future for functional skills Journal of The Association for Persons with Severe Handicaps
    298-302 [1999]
  • Examining the efficacy of embedding young children's goals and objectives to daily activities
    university of oregon - [1996]
  • Enhancing choice and participation for adults with severe disabilities in community-based instruction The Association for Persons with Severe Handicaps
    252-260 [1998]
  • Effect of single setting versus multiple setting training on learning to shop in a department store American Journal on Mental Retardation
    616-624 [1990]
  • Communication power for individuals with autism
    13 2 113-121 [1998]
  • An introduction to special education
    - [2000]
  • Addressing students' functional skills in inclusive settings
    52-57 [2003]
  • A strategy for developing chronological age appropriate and functional curricular content for severely handicapped adolescents and young adults Journal of Special Education
    81-90 [1979]
  • A comparison of serial and concurrent sequencing strategies n teaching generalized grocery item location to students with moderate handicaps Education and Training in Mental Retardation
    292-304 [1991]