'
다중요소로 구성된 지역사회중심교수가 일반고등학교 발달장애학생의 지역사회활용기술 수행에 미치는 영향' 의 참고문헌
한국 장애학생 통합교육특수교육과 일반교육의 관계 재정립
-[2003]
한국 상황에 적절한 지역사회 적응훈련프로그램:중도 장애 중 고등부 학생을 중심으로
-[1998]
통합고용 환경에서 정신지체 근로자에 대한 동료 근로자의 자연적 지원의 유형과 빈도 분석
14 2 57-88[2004]
컴퓨터 모의 학습을 포함한 지역사회중심 교수가 정신지체 고등학생의 현금인출기 사용기술 수행에 미치는 효과
-[2001]
지역사회중심의 교수 부모연수 및 상담 과정2001 부모연수 제 1ㆍ2기
133-150[2001]
중도장애 아동에 대한 단계별 교수적용이 일상활동에서의 선택하기 기술 습득에 미치는 영향
-[2000]
중도장애 고등부 학생을 위한 효과적인 지역사회 중심 교수의 실제
12 2 1-22[2002]
중도 정신지체 고등부 학생의 지역사회 기능 증진을 위한 지역사회 중심 교수의 효과
19 2 23-51[2003]
정신지체 학생의 지역사회 기능에 필요한 기능적 어휘 목록 개발 연구
3 1 1-35[1999]
정신지체 고등학생을 위한 물건 구입하기 기술의 효과
-[2000]
일반사례교수를 적용한 지역사회중심 교수가 정신지체 고등 학생의 휴대폰을 통한 도움 요청하기 기술 수행에 미치는 효과
-[2004]
일반사례 교수가 정신지체인의 패스트푸드점 식사 기술 습득 및 일반화에 미치는효과
-[1999]
일반 사례 교수를 이용한 중도장애 학생의 길 건너기 기술의 습득과 일반화
-[1999]
시각적 단서 및 관찰의 단계적 소거가 적용된 지역사회중심의 교수가 자 폐 청소년의 지하철 이용하기 기술 수행에 미치는 영향
20 2 100-120[2004]
비디오 자료를 이용한 문제 해결전락 교수가 중등도 정신지체학생의 버스 이용 기술 수행에 미치는 효과
-[2000]
멀티미디어 자료를 활용한 지역사회 중심 교수가 자폐아동의 패스트푸드점 이용기술 수행에 미치는 효과
-[2003]
대학부설 평생교육원의 발달장애인 성인교육 프로그램의 효과 연구 특수교육학 연구
39 1 39-75[2004]
교육 및 임상현장적용을 위한 단일대상 연구
-[2000]
교실 중심 언어중재를 위한 교사와 언어치료사의 협력적 역할수행
8 1 117-143[2003]
Visual strategies for improving communication Practical supports for school and home
-[1995]
Using general-case instruction to teach spontaneous and generalized requests for assistance to learners with severe disabilities Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps
177-187[1993]
Teaching students with moderate to severe disabilities
347-371[2002]
Teaching high school students to prompt themselves to engage in recreational activities with peers
vanderbilt university -[2001]
System of least prompts A literature review of procedural parameters Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps
28-40[1988]
Simulated andcommunity-based instruction involving persons with mild and moderate mental retardation Research in Developmental Disabilities
95-115[2001]
Self-prompted communication book use to increase social interaction among high school students Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps
153-166[2000]
Secondary programs for students with developmental disabilities
-[1991]
Promoting successful inclusion through collaborative problem solving
12-19[1998]
PECS를 통한 자폐아동의 시각적 의사소통능력에 관한 고찰
1 29-46[2002]
PECS를 이용한 어린이집 환경중심의 의사소통 중재가 무발화 자폐아동의 욕구 의사표현에 미치는 효과
6 2 505-516[2001]
Judgment of the social validity of instructional strategies used in community-based instructional sites The Association for Persons with Severe Handicaps
43-51[1994]
Finding a future for functional skills Journal of The Association for Persons with Severe Handicaps
298-302[1999]
Examining the efficacy of embedding young children's goals and objectives to daily activities
university of oregon -[1996]
Enhancing choice and participation for adults with severe disabilities in community-based instruction The Association for Persons with Severe Handicaps
252-260[1998]
Effect of single setting versus multiple setting training on learning to shop in a department store American Journal on Mental Retardation
616-624[1990]
Communication power for individuals with autism
13 2 113-121[1998]
An introduction to special education
-[2000]
Addressing students' functional skills in inclusive settings
52-57[2003]
A strategy for developing chronological age appropriate and functional curricular content for severely handicapped adolescents and young adults Journal of Special Education
81-90[1979]
A comparison of serial and concurrent sequencing strategies n teaching generalized grocery item location to students with moderate handicaps Education and Training in Mental Retardation
292-304[1991]
'
다중요소로 구성된 지역사회중심교수가 일반고등학교 발달장애학생의 지역사회활용기술 수행에 미치는 영향'
의 유사주제(
) 논문