국가수준학업성취도평가를 위한 장애학생의 대체사정에 대한 고찰: 미국의 관련 연방법을 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
이승희
제어번호
104990572
학술지명
특수교육학연구
권호사항
Vol.
45
No.
3
[
2010
]
발행처
한국특수교육학회
발행처 URL
http://www.ksse.or.kr/
자료유형
학술저널
수록면
189-210
언어
Korean
출판년도
2010
등재정보
KCI등재
판매처
'
국가수준학업성취도평가를 위한 장애학생의 대체사정에 대한 고찰: 미국의 관련 연방법을 중심으로' 의 참고문헌
박사
박사
국가수준 교육의 책무성 체계에의 중도장애학생 포함을 위한 대안적 평가실시의 가능성 탐색
김은주
특수교육연구 11 1 139-162
[2004]
Understanding assessment and evaluation in early childhood education (2nd ed.)
Special education for today's teachers(2nd ed.)
NCLB and IDEA: What parents of students with disabilities need to know and do. Minneapolis
Curriculum-based evaluation: Teaching and decision making (3rd ed.)
Assessment of exceptional students: Education and psychological procedures (7th ed.)
Assessment of children and youth with special needs (3rd ed.)
Assessment in special and inclusive education (10th ed.)
Assessing students with special needs (3rd ed.)
Assessing learners with special needs: An applied approach (5th ed.)
Alternate assessments for students with disabilities
Alternate assessment of students with disabilities in inclusive settings
Alternate achievement standards for students with the most significant cognitive disabilities: Non-regulatory guidance
A brief history of alternate assessments based on alternate achievement standards (Synthesis Report 68)
34 CFR Parts 200 and 300: Title I-Improving the Academic Achievement of the Disadvantaged; Individuals with Disabilities Education Act; Final Regulations
'
국가수준학업성취도평가를 위한 장애학생의 대체사정에 대한 고찰: 미국의 관련 연방법을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문