e-러닝에서 스캐폴딩 제시방법과 인지양식이 문제해결과정에 미치는 효과
-
-
저자
박형성
신영찬
-
제어번호
104965907
-
학술지명
학습자중심교과교육연구
-
권호사항
Vol.
8
No.
1
[
2008
]
-
발행처
학습자중심교과교육학회
-
자료유형
학술저널
-
수록면
257-280
-
언어
Korean
-
출판년도
2008
-
등재정보
KCI등재
-
판매처
'
e-러닝에서 스캐폴딩 제시방법과 인지양식이 문제해결과정에 미치는 효과' 의 참고문헌
-
학습양식에 따라 평가유형이 수학적 성향과 문제해결력에 미치는 영향
김정환
한국교육평가연구 19 2 21-39
[2006]
-
-
하이퍼텍스트 학습 환경에서 scaffolding 교수전략의 학습효과
-
-
-
중등학교에서의 문제해결 학습 지도
강옥기
청람수학교육 4 119-128
[1994]
-
중등학교 학생의 문제해결력 평가를 위한 문항 개발
신성균
청람수학교육 4 1 257-264
[1994]
-
전자텍스트 설계에서 시각 지능 이론을 적용한 시각적 조직자의 설계 원리 및 활용방안 탐색
한안나
교육학연구 44 2 187-216
[2006]
-
박사
-
인지양식 및 인지발달단계가 수학적 의사소통 능력에 미치는 효과
-
웹 환경에서 그래픽 자료유형과 아동의 인지양식이 수학과 공간 지각력 형성에 미치는 효과
왕선희
교육학연구 41 2 457-489
[2003]
-
웹 기반 수업에서 학습자의 인지양식과 자료제시유형이 학업성취에 미치는 효과
-
-
-
수학적 문제해결과정의 분석 및 풀이 방법의 탐색
신현성
강원대학교 논문집 22 115-
[1985]
-
-
수학과 문제해결력 신장을 위한 수업 방법 개선 연구
-
-
-
-
가상 현실 학습 환경에서 학습을 촉진하는 스캐폴딩에 대한 이론적 고찰
한정선
교육과학연구 33 2 161-192
[2002]
-
WBI에서 학습자의 인지양식과 과제 구조화 유형이 학업성취에 미치는 영향
-
The use of embedded scaffolds in a technology-enhanced student-centered learning activity.Journal of Educational Multimedia and
Brush, T.
Journal of Educational Multimedia and Hypermedia 10 4 333-356
[2001]
-
The social and technological dimensions of scaffolding and related theoretical concepts for learning, education, and human activity
Pea, R. D.
The Journal of Learning Sciences 13 3 423-451
[2004]
-
The role of tutoring in problem solving
Wood, D.
Journal of Child Psychology and Psychiatry and Allied Disciplines 17 2 89-100
[1976]
-
The identification of high and low creativity in architectures student
-
Teaching the gifted child
-
Teacher-assisted computer implementation; A Vygotskian Perspective
-
Synergy: A complement to emerging patterns of distributed scaffolding
Tabak, I.
The Journal of Learning Sciences 13 3 305-335
[2004]
-
Relationship between measures of psychological differentiation and intellectual ability
-
Prospective teacher's sense of efficacy and beliefs about control
-
More about the development of self-regulation: Complex, long-term, and thoroughly social
-
Misleading theoretical assumptions in hypertext/hypermedia research
Tergan, S.
Journal of Educational Multimedia and Hypermedia 6 3/4 257-283
[1997]
-
Mind in Society- The Development of Higher Psychological Processes
-
-
Implementing scaffolding in computer tutors
-
ICT 활용 수업의 효과성 향상을 위한 교수 학습 전략
-
-
How to use problem-based learning in the classroom.
-
Higher-order learning and thinking: What is it and how is it taught
Young, A.C.
Educational Technology Journal 37 4 38-41
[1997]
-
Distance education: A systems view
-
CSCL에서 스캐폴딩의 유형이 공유 정신 모형에 미치는 영향
김동식
교육공학연구 22 1 1-34
[2006]
-
A design framework for electronic cognitive apprenticeship
Wang, F.W.
Journal of Asynchronous Learning Network 5 2 -
[2001]
'
e-러닝에서 스캐폴딩 제시방법과 인지양식이 문제해결과정에 미치는 효과'
의 유사주제(
) 논문