의료 서비스품질과 고객만족, 충성도 간의 관계

논문상세정보
    • 저자 전권일 이희욱 이경탁
    • 제어번호 104963491
    • 학술지명 경영교육연구
    • 권호사항 Vol. 29 No. 4 [ 2014 ]
    • 발행처 한국경영교육학회
    • 발행처 URL http://www.kabe.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 416-438
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2014
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
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' 의료 서비스품질과 고객만족, 충성도 간의 관계' 의 참고문헌

  • 학원의 교육서비스품질이 교육서비스성과에 미치는 영향 -서비스공정성, 서비스신뢰, 서비스관계몰입의 매개효과-
    손권배 경영교육연구 29 1 271-303 [2014]
  • 지각된 의료서비스 품질이 환자만족 및 후속행동에 미치는영향
    김종호 마케팅관리연구 9 1 1-28 [2004]
  • 전자민원 서비스 통계의 서비스품질이 이용자만족에 미치는 영향
    김주안 경영교육연구 26 3 521-535 [2011]
  • 의료서비스품질 요인의 중요도-성과도 분석 -SERVQUAL을 중심으로-
    차재빈 의료경영학연구 7 3 23-34 [2013]
  • 의료서비스 질과 환자만족도, 서비스 가치, 재이용 의사에 미치는 영향에 대한 구조분석
    최귀선 [2000]
  • 의료서비스 마케팅 이론과 실제
    최호 - [2008]
  • 여성전문병원의 서비스품질과 고객만족에 관한 연구
    박종원 [2002]
  • 서비스품질이 고객만족과 재이용의도에 미치는 영향 – 대학병원에 대한 신뢰의 조절효과를 중심으로
    조철호 의료경영학연구 3 1 79-88 [2009]
  • 서비스품질과 커뮤니케이션의 다차원적 특성이 고객만족 및 사후행동에 미치는 영향- 항공서비스를 중심으로-
    오현주 경영교육연구 28 3 273-295 [2013]
  • 서비스품질과 관계품질의 성과
    송윤헌 경영학연구 35 4 1261-1280 [2006]
  • 서비스품질 연구에 관한 종합적 고찰: 최근 10년(2004∼2013)의 연구를 중심으로
    이유재 마케팅관리연구 19 2 1-43 [2014]
  • 모바일 인터넷 서비스 품질구조 및 측정항목에 관한 연구
    이태민 마케팅연구 24 1 145-180 [2009]
  • 국내 종합병원 고객만족도 조사분석
    이선희 한국의료QA 학회지 5 1 42-57 [1998]
  • 교육서비스의 기능적, 기술적 품질요인과 고객 충성도 간의 관계에서 교육몰입의 조절효과
    김현철 경영교육연구 28 6 575-598 [2013]
  • “병원 이미지와 의료서비스 품질이 재이용 의사에 미치 는 영향에 관한 연구, -중소병원의 의료서비스 가치와 환자만족 도의 매개효과를 중심으로-
    박수익 [2009]
  • Understanding service customer: The value of hard and soft attributes
    Driver, C. Journal of Service Research 4 2 130-139 [2001]
  • Understanding service convenience
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  • The service profit chain: How leading companies link profit and growth to loyalty. satisfaction, and value
    Heskett, E. - [1997]
  • The measurement and meaning of patient satisfaction
    Ware. J. Health and Medical Care Services Review 1 2-15 [1978]
  • The impact of high performance work systems in the health care industry: Employee reactions, service quality, customer satisfaction, and customer loyalty
    Lee, S. M. The Service Industries Journal 32 1 17-36 [2012]
  • The associations between service quality, corporate image, customer satisfaction, and loyalty: Evidence from the Malaysian hotel industry
    Liat, C. B. Journal of Hospitality Marketing and Management 23 314-326 [2014]
  • The Service profit chain
    Heskett, J. L. - [1997]
  • Strategic management and marketing in the service sector
    Grönroos, C. - [1982]
  • Some New thoughts on conceptualizing perceived service quality: A hierarchical approach
    Brady, M.M. Journal of Marketing 65 7 34-49 [2001]
  • Service quality: insights and managerial implications from the frontier. in: Service Quality New Directions in Theory and Practice
    Rust, R. T 1-19 [1994]
  • Scale for the measurement of attitudes toward physicians and primary medical care
    Hulka, B. S. Medical Care 8 5 429-436 [1970]
  • SERVQUAL: A multi item scale for measuring consumer perception of service quality
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  • Quality of health care for the disadvantaged
    Brook, R.H. Journal of Community Health 1 2 132-156 [1975]
  • Multivariate data analysis
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  • Measuring Service Quality: A Reexamination and Extension
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  • Linking Service Quality, Customer Satisfaction and Behavioral Intension
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  • Issues and Opinion on Structural Equation Modeling
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  • How Patients Evaluate the Quality of Ambulatory Medical Encounters: A Marketing Perspective
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  • Factors affecting patient satisfaction and healthcare quality
    Naidu, A. International Journal of Health Care Quality Assurance 22 4 366-381 [2009]
  • Exploring perception of hospital operations by a modified SERVQUAL approach
    Reidenbach R.E. Journal of Health Care Marketing 10 4 47-66 [1990]
  • Evaluating Health Care Quality:the Moderating Role of Outcomes
    Lytle. R. S Journal of Health Care Marketing 12 1 460-469 [1992]
  • Customer satisfaction, market share, and profitability: finding from Sweden
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  • Customer loyalty and complex services:the impact of corporate image on quality, customer satisfaction and loyalty for customers with varying degrees of service expertise
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  • Adapting the SERVQUAL Scale to Hospital Service: An Empirical Investigation
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  • A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research
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