시장지배적 사업자의 리베이트 제공행위에 관한 EU의 판례에 대한 분석

조혜신 2013년
논문상세정보

' 시장지배적 사업자의 리베이트 제공행위에 관한 EU의 판례에 대한 분석' 의 참고문헌

  • 조건부 리베이트에 대한 미국 및 유럽판결의 비교 - British Airways 사건을중심으로
    김수련 경제법판례연구 6 - [2010]
  • 인텔의 시장지배적 지위남용행위에 대한 심결의 국제비교
    장득수 경제법판례연구 7 - [2011]
  • 시장지배적 사업자의 리베이트 제공행위에 관한 미국의 판례에 대한 분석
    조혜신 경쟁법연구 25 194-243 [2012]
  • 박사
  • The Granting of Rebates by Market Dominant Undertakings under Article 82 of the EC treaty
    Kamann, Hans-Georg European Competition Law Review 26 2 83-89 [2005]
  • The Elusive Antitrust Standard on Bundling in Europe and in the United States at the Aftermath of the Microsoft Cases
  • The Concept of Abuse in EU Competition Law - Law and Economic Approaches
    Akman, Pinar - [2012]
  • The Antitrust Assessment of Loyalty Discounts and Rebates
  • Rethinking Exclusionary Abuses in EU Competition Law
  • Rebates, Competition on the Merits or Exclusionary Practice?, In European Competition Law Annual 2003: What is Abuse of Dominant Position
    Gyselen, Luc - [2006]
  • Rebates Revisited: Anti-Competitive Effects and Exclusionary Abuse under Article 82
    Kallaugher, John European Competition Law Review 25 5 263-285 [2004]
  • Price Discounts and Michelin 2: What Goes Around, Comes Around
    Sher, Brian European Competition Law Review 23 10 482-489 [2002]
  • Michelin Ⅱ : A Per Se Rule Against Rebates by Dominant Companies?
    Waelbroeck, D Journal of Competition Law & Economics 1 149- [2005]