작문 연구의 국제 동향 분석과 대학 작문 교육을 위한 시사점

논문상세정보

' 작문 연구의 국제 동향 분석과 대학 작문 교육을 위한 시사점' 의 참고문헌

  • 이공계 과학글쓰기 교육을 위한 강의 모형
    박권수 작문연구 2 37-60 [2006]
  • 의과대학생을 위한 글쓰기 교육의 필요성과 방향
    신선경 작문연구 2 61-84 [2006]
  • 외국 대학작문교육 실태 조사 연구
    옥현진 대학작문 1 93-112 [2010]
  • 스탠포드 대학의 ‘연구 중심 글쓰기’ 교육: PWR 글쓰기 교과과정을 중심으로
    백미숙 - [2010]
  • 디지털 시대 글쓰기에 있어 ‘표현 도구’와 ‘매체 특성’ 이해의 필요성 -초등학교 어린이의 사진과 글에 대한 분석을 중심으로-
    정현선 어문학 106 99-130 [2009]
  • 대학 작문교육의 역사와 새로운 방향 - 대학 작문교재 개발 및 작문관의 변천을 중심으로
    허재영 어문학 104 1-26 [2009]
  • 대학 작문 교육의 신경향 연구
    김승종 인문과학연구 8 199-216 [2003]
  • 대학 글쓰기 교육의 현황과 진로: 경북대학교 <글쓰기> 교과를 중심으로
    박정선 대학작문 1 115-148 [2010]
  • 대학 글쓰기 교육에서 글쓰기 센터(Writing Center)의 역할
    김신정 작문연구 4 117-144 [2007]
  • 공학교육인증과 관련한 공학적 글쓰기 강의 모형 연구
    김혜경 대학작문 1 243-271 [2010]
  • Zines for social justice: Adolescent girls writing on their own
    Guzzetti, B. J. Reading Research Quarterly 39 408-436 [2004]
  • Writing in the academic disciplines: A curricular history
    Russell, D. - [2002]
  • Writing in multimodal texts
    Bezemer, J. Written Communication 25 2 166-195 [2008]
  • Writing center in times of whitewater
    Faigley, L. Writing Center Journal 19 7-18 [1998]
  • Writing at the postsecondary level, In Research on composition
    Durst, R. 78-107 [2006]
  • What's "new" in New Literacy Studies?: Critical approaches to literacy in theory and practice
    Street, B. Current Issues in Comparative Education 5 77-91 [2003]
  • The trial of the expert witness: Negotiating credibility in child abuse correspondence
    Schryer, C. F. Written Communication 26 3 215-246 [2009]
  • The theory of affordance, In Perceiving, acting, and knowing
    Gibson, J. 67-82 [1977]
  • The state of WAC/WID in 2010
    Thaiss, C. College Composition and Communication 61 3 534-570 [2010]
  • The bottom line: Financial responsibility, In Writing centers: Theory and administration
    Jolly, P. 101-114 [1984]
  • The arts, new literacies, and multimodality
    Albers, P. English Education 40 6-20 [2007]
  • Strengthening programs for writing across the curriculum
    McLeod, S. H. Hossey-Basss 25 2 103-130 [1988]
  • Situated literacies: Reading and writing in context
    Barton, D. - [2000]
  • Scaffolding in the writing center: A microanalysis of an experienced tutor's verbal and nonverbal tutoring strategies
    Thompson, I. Written Communication 26 4 417-453 [2009]
  • Reading Images. The Grammar of Visual Design
    Kress, G. - [2006]
  • Procedural explanations in mathematics writing: A framework for understanding college students’ effective communication practices
    Kline, S. L. Written Communication 25 4 441-461 [2008]
  • Problem-solving strategies and the writing process
    Flower, L. College English 39 449-461 [1977]
  • Patterns of revision in online writing: A study of Wikipedia's featured articles
    Jones, J. Written Communication 25 2 262-289 [2008]
  • Orality and literacy
    Ong, W. - [1982]
  • Metamedia literacy: Transforming meanings and media, In Handbook of literacy and technology: Transformations in a post-typographic world
    Lemke, J. 283-302 [1998]
  • Literacy in the New Media Age
    Kress, G - [2003]
  • Learning to communicate in science and engineering: Case studies form MIT
    Poe, M. - [2010]
  • Introduction to text linguistics
  • Historical studies of composition, In Research on composition
    Russell, D. 243-275 [2006]
  • From storytelling to writing: Transforming literacy practices among Sudanese refugees
    Perry, K. Journal of Literacy Research 40 317-358 [2008]
  • Crafting an agentive self: Studies of digital storytelling
    Hull, G. A. Research in the Teaching of English 41 43-81 [2006]
  • Composition as a thermostatic activity
    Lynch, P. College Composition and Communication 60 4 728-745 [2009]
  • A study of how economists present their knowledge claims
    Dahl, T. Written Communication 26 4 370-391 [2009]
  • A grounded investigation of genred guidelines in cancer care deliberations
    Teston, C. B. Written Communication 26 3 320-348 [2009]
  • "New" literacies:Research and social practice, In 54th yearbook of the National Reading Conference
    Knobel, M. 22-50 [2005]