외식기업 고객과 직원 간의 상호작용품질이 감정반응과 구전에 미치는 영향. 패밀리레스토랑 이용고객을 중심으로

논문상세정보
    • 저자 백남길 전현모
    • 제어번호 104916384
    • 학술지명 외식경영연구
    • 권호사항 Vol. 13 No. 2 [ 2010 ]
    • 발행처 한국외식경영학회
    • 발행처 URL http://www.fmsok.or.kr
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 81-101
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2010
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 외식기업 고객과 직원 간의 상호작용품질이 감정반응과 구전에 미치는 영향. 패밀리레스토랑 이용고객을 중심으로' 의 참고문헌

  • 호텔컨벤션 담당자와의 상호작용과 신뢰에 따른 관계유지에 관한 연구ABSTRACT
    선종갑 호텔관광연구 9 3 204-217 [2007]
  • 호텔 서비스접점에서의 상호작용품질에 관한 연구
    이승희 관광레저연구 13 1 155-174 [2001]
  • 호텔 레스토랑의 물리적 환경지각이 감정반응, 고객만족, 재구매 의도 및 추천의도에 미치는 영향
    김성혁 관광연구 23 4 81-99 [2009]
  • 패밀리 레스토랑의 브랜드개성이 감정,고객만족, 그리고 충성도에 미치는 영향: Outback과 VIPS의 비교
    이용기 외식경영연구 11 3 193-216 [2008]
  • 테마 레스토랑의 물리적 환경과 인적 서비스가 고객이 느끼는 감정 및 행동의도에 미치는 영향
    김주연 관광연구저널 21 2 91-107 [2007]
  • 출장연회(Outside Catering)의 인지도 요인이치는 영향
    김기영 외식경영연구 10 4 113-132 [2007]
  • 종업원의 고객지향성에 따른 관계 질(만족,신뢰,몰입)이재방문의도에 미치는 영향
    황선아 서비스경영학회지 6 2 151-186 [2005]
  • 외식산업에서 고객 보상물 유형과보상시기가 구전에 미치는 영향
    우상철 외식경영연구 11 3 147-169 [2008]
  • 외식기업 다인스케이프(DINESCAPE)가 서비스품질지각과 구전에 미치는 영향 : 패밀리레스토랑을 중심으로
    백남길 외식경영연구 12 4 235-255 [2009]
  • 온라인 커뮤니티 몰입에 미치는 영향 연구: 만족과 커뮤니티 신뢰를 매개로
    문영주 정보시스템연구 16 1 23-45 [2007]
  • 신뢰 및 충성도 구축 매커니즘에서 유대전략과 점포운영기간의 상호작용 효과에 관한 연구
    유동근 유통연구 13 2 29-57 [2008]
  • 소비자행동 마케팅전략접근
    이학식 - [2006]
  • 소비관련 감정, 만족, 그리고 제품태도간의 구조적 관계
    이학식 경영학연구 30 4 1115-1142 [2001]
  • 서비스접점에서 발생한 부정적 감정이 고객의 관계단절행동에 미치는 영향
    서문식 마케팅관리연구 11 2 55-80 [2006]
  • 물리적 환경 지각이 감정과 서비스품질 지각에 미치는 영향: 대학교 급식서비스를 중심으로
    김현철 관광학연구 32 2 61-81 [2008]
  • What is interactivity and is it always such a good thing? Implications of definition, person, and situation for the influence of interactivity on advertising effectiveness
    Liu, Y. Journal of Advertising 31 4 53-64 [2002]
  • Understanding service customer: The value of hard and soft attributes
    Driver, C. Journal of Service Research 4 130-139 [2001]
  • The impact of servicescape on quality perception
    Reimer, A European Journal of Marketing 39 7 785-808 [2005]
  • The dimensionality of consumption emotion patterns and consumer satisfaction
    Westbrook, A. Journal of Consumer Research 18 1 84-91 [1991]
  • The Service Organization: Human Resources Management Is Crucial
    Schneider, B. Organizational Dynamics 21 4 39-52 [1993]
  • The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing
    Morgan, R. M. Journal of Marketing 58 3 20-38 [1994]
  • Technology infusion in service encounters
    Bitner, M. J Journal of Academy of Marketing Science 28 1 138-149 [2000]
  • Store atmosphere and purchasing behavior
    Donovan, R. J. Journal of Retailing 70 3 283-294 [1994]
  • Shopping Motives, Emotional States, and Retail Outcomes
    Dawson, S. Journal of Retailing 66 4 408-427 [1990]
  • Service marketing
  • Service Management-Strategy and Leadership in Service Business, 2nd eds
    Normann, R. - [1991]
  • Relational Quality in Service Encounters
    King, C.A. International Journal of Contemporary Hospitality Management 16 1 39-63 [1997]
  • Relational Bonds and Customer's Trust and Commitment, A Study on The Moderating Effect of Web Site Usage
    Lin, N. P. The Service Industries Journal 23 3 103-124 [2003]
  • Measuring Emotions in the Consumption Experience
    Richins, M. C. Journal of Consumer Research 24 2 127-146 [1997]
  • Measures of Perceived Interactivity: An Explorat of the role of Direction of Communication, User Control, and Time in Shaping Perceptions of Interactivity
    McMillan, S. J. Journal of Advertising 31 3 29-42 [2002]
  • Managing Customer-Initiated Contacts With Manufacturers: The Impact on Share of Category Requirements and Wore-of-Mouth Behavior
    Bowman, D. Journal of Marketing Research 38 281-297 [2001]
  • I Can’t Get No Satisfaction: the Impact of Personality and Emotion on Post-Purchase Processes
    Mooradian, T. A. Psychology and Marketing 14 4 379-393 [1997]
  • Factors Affecting Trust in Market Research Relationships
    Mooman, C. Journal of Marketing 57 1 81-101 [1993]
  • Empathy: It's Ultimate and Proximate Bases
    Prestion, S. D. Behavioral and Brain Sciences 25 1 1-20 [2001]
  • Dinescape emotions and behavioral interaction in upscale restaurant
    Ryu, K. S. [2005]
  • Determinants of long-term orientation in buyer-seller relationships
    Ganesan, S. Journal of Marketing 63 2 70-87 [1994]
  • Determinants of Trust in a Service Provider, The Moderating Role Length of Relationship
    Courter, S. Journal of Service Marketing 16 1 35-50 [2002]
  • Designing Trust Into Online Experiences
    Schneider, B. Communications of the ACM 43 12 57-59 [2000]
  • Customer's Motivations for Maintaining Relationships with Service Providers
    Bendapudi, M. Journal of Retailing 73 1 15-37 [1997]
  • Customer Satisfaction and Word of Mouth
    Anderson, E. W. Journal of Service Research 19 1 5-17 [1998]
  • Contact personnel, physical environment and the perceived corporate image of intangible service by new clients
    Nguyen, N. International Journal of Service Industry Management 13 3 242-262 [2002]
  • Consumers Emotional Response to Service Encounters
    Price, L. International Journal of Service Industry Management 6 3 121-132 [1995]
  • Consumer Satisfaction and Perceived Quality: Complementary or Divergent Constructs
    Gotlieb, B. Journal of Applied Psychology 79 6 875-885 [1994]
  • Consumer Behavior an Applied Approach
    Hanna, M. - [2001]
  • Cognitive, Affective and Affective Bases of the Satisfaction Responses
    Oliver, L. Journal of Consumer Research 20 3 418-430 [1993]
  • Cognitive and Affective Trust in Service Relationships
    Johnson, D. Journal of Business Research 58 4 500-507 [2005]
  • Beyond Valence in Customer Dissatisfaction : A Review and New Finding on Behavioral Responses to Regret and Disappointment in Failed Service
    Zeelenberg, M. Journal of Business Research 57 4 445-455 [2004]
  • An Approach Environmental Psychology
    Mehrabian, A. - [1974]
  • A dynamic process model of service quality: from expectations to behavioral intentions
    Bloulding, W. K. Journal of Marketing Research 30 7-27 [1993]