브랜드 컨셉 일치성 및 지각된 품질이 브랜드확장 평가에 미치는 영향: 외식업체를 대상으로
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저자
권봉헌
전정아
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제어번호
104914449
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학술지명
외식경영연구
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권호사항
Vol.
12
No.
4
[
2009
]
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발행처
한국외식경영학회
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발행처 URL
http://www.fmsok.or.kr
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자료유형
학술저널
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수록면
151-172
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언어
Korean
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출판년도
2009
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등재정보
KCI등재
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판매처
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브랜드 컨셉 일치성 및 지각된 품질이 브랜드확장 평가에 미치는 영향: 외식업체를 대상으로' 의 참고문헌
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호텔 브랜드 자산이 외식업 브랜드 확장에 미치는 영향
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호텔 베이커리 브랜드이미지가 재방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
임현철
외식경영연구 9 2 169-188
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특1급 호텔 레스토랑 외식사업부 서비스 품질의 기대불일치에 대한 차이 연구
김홍길
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[2007]
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유사성, 지각된 품질 및 기업의 신뢰도가 상표확장제품 평가에 미치는 영향
홍성태
마케팅연구 12 1 1-25
[1997]
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연장된 상표에 대한 소비자의 태도에 영향을 미치는 요인에 대한 연구
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브랜드확장의 지각된 적합성이 확장제품 광고유형에 따른 소비자 태도에 미치는 영향에 관한 연구
이우용
마케팅연구 17 3 93-122
[2000]
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브랜드 자산, 태도, 재방문 의도간의 구조모형분석:국내 패밀리 레스토랑 비교를 중심으로
현용호
외식경영연구 11 1 33-54
[2008]
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모브랜드의 폭과 확장제품의 제품범주 유사성이 확장제품 태도 및 모브랜드 신념에 미치는 영향
여준상
경영학연구 33 5 1397-1421
[2004]
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레스토랑의 서비스품질관리에 관한 연구
홍석환
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관계지향적 리더십이 임파워먼트, 관계품질, 그리고 조직몰입에 미치는 영향
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Understanding brand equity for successful brand extension
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To extent or not to extent: Success determinants if line extensions
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The ownership effect in consumer response to brand line stretches
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The negative impact of extensions: Can flagship products be diluted?
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The influence of positive mood on brand extension evaluations
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[2000]
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The importance of the brand in brand extension
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The formation of attitudes towards and extensions: Testing and generalising Aaker and Keller's Model
Bottomley, P. A
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[1996]
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The effects of sequential introduction of brand extension
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The effects of order and direction of multiple brand extensions
Dawar, N
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[1994]
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The Impact of Parent Brand Attribute Associations and Affect on Brand Extension Evaluation
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The Effects of brand extension on market share and advertising efficiency
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Strategies for leveraging master brands
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Strategic brand concept management
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Product familarity and learning new information
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Measuring customer-based restaurant brand equity
Kim, W. G
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Managing negative feedback effects associated with brand extensions: the impact of alternative branding strategies
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How advertising slogans can prime evaluations of brand extensions
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Fit as a determinant of success, in Marketing for an Expanding Europe
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Exploring the impact of product category risk and consumer knowledge in brand extensions
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Evaluation of brand extension: The role of product feature similarity and brans concept consistency
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Effect of relationship with a brand on brand extensions: Some exploratory findings
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Do We Really Know How Consumers Evaluate Brand Extensions? Empirical Generalizations Based on Secondary Analysis of Eight Studies
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Determinants of Korean and Japanese new product performance: an interrelational and process view
Im, S. B.
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Creating powerful brands in consumer. service and industrial markets, 2nd ed.
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Consumer perceptions of price, quality and value: a means-end model and synthesis of evidence
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Consumer perceptions of brand extensions: generalizing Aaker and Keller's model
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Consumer evaluations of brand extensions: further empirical results
Sunde, L
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Consumer evaluation of service brand extensions
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Consumer evaluation of brand extension
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Brand extension and customer loyalty
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Assessing the Role of Emotions as Mediators of Consumer Responses to Advertising
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An Examination of Selected marketing, Mix elements and Brand Equity
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Affect generalization to similar and dissimilar brand extensions
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A relational model for category extensions of brands
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A process tracing study of brand extension evaluations
Boush, D. M
Journal of Marketing Research 28 16-28
[1991]
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