성인학습이론에서의 경험의 본질에 관한 연구: Fenwick의 관점을 중심으로
'
성인학습이론에서의 경험의 본질에 관한 연구: Fenwick의 관점을 중심으로' 의 참고문헌
-
-
품앗이 학습에 관한 연구
기영화
Andragogy Today 4 2 1-18
[2001]
-
포스트모던 시대의 평생교육학
한숭희
아산재단 연구총서 191 -
[2006]
-
-
-
-
-
-
안드라고지의 Taxonomy와 포스트모던적 의미의 모색
기영화
Andragogy Today: Interdisciplinary Journal of Adult & Continuing Education (IJACE) 5 3 57-76
[2002]
-
성인학습과 전환적 변화: 메지로우의 전환학습이론
정은희
교육이론과 실천 13 3 299-314
[2004]
-
-
노울즈의 성인교육론에 대한 종합적 고찰: 교육사상과 실천적 교육과정을 중심으로
강선보
교육문제연구 26 1-29
[2006]
-
-
Transformative dimensions of adult learning
-
The reflective practioner. IN The promise of situated cognition
Schön, D. S
New Directions for Adult and Continuing Education 57 71-79
[1993]
-
The modern practice of adult dducation: From Pedagogy to Andragogy
-
The enactivist theory of cognition and behaviorism: An account of the processes of individual sense-making
-
Situated learning: Legitimate peripheral participation
-
Philosophical foundations of adult education
-
Pedagogy of the oppressed
-
M. S. Knowles의 안드라고지에 대한 고찰
황명숙
사회개발논집 12 267-314
[1990]
-
Lost subjects contested objects: Toward a psychoanalytic inquiry of learning. Albany
-
-
Experiential learning: Experience as the source of learning and development
-
-
-
Expanding conceptions of experiential learning: a review of the contemporary
Fenwick,T.J
perspectives on cognition.Adult education Quartery 50 4 243-272
[2000]
-
A perspective on thinking
Greeno,J.G
American Psychologist 44 134-141
[1989]
'
성인학습이론에서의 경험의 본질에 관한 연구: Fenwick의 관점을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문