학습장애 학생을 위한 교수설계 적용 가능성 고찰: ARCS동기모델을 중심으로
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
민수진
박현숙
제어번호
104868270
학술지명
학습장애연구
권호사항
Vol.
10
No.
3
[
2013
]
발행처
한국학습장애학회
자료유형
학술저널
수록면
129-157
언어
Korean
출판년도
2013
등재정보
KCI등재
판매처
'
학습장애 학생을 위한 교수설계 적용 가능성 고찰: ARCS동기모델을 중심으로' 의 참고문헌
학습장애학생들의 자기효능감에 관한 고찰
강옥려
한국초등교육 24 1 233-256
[2013]
학습장애가 있는 아동과 없는 아동의 귀인성향과 학교생활적응
김이선
특수아동교육연구 5 1 45-65
[2003]
학습장애 학생의 자기효능감에 관한 종단 연구 : 국어, 수학, 영어교과를 중심으로
여승수
특수교육저널:이론과 실천 11 4 497-514
[2010]
학습장애 학생과 일반학생의 학업적 자기효능감과 학업적 실패 내성 수준 비교
김자경
학습장애연구 7 2 81-95
[2010]
학습장애 학생과 일반학생의 자기결정성 학습동기와 학교적응의 관계
신보희
학습장애연구 9 2 231-248
[2012]
학습장애 아동의 귀인성향과 학습된 무력감의 관계
윤희봉
특수아동교육연구 7 2 203-223
[2005]
학습 장애학생의 주의집중향상을 위한 m-ARCS 모형기반 모바일앵커프로그램의 개발과 적용
김철호
정보교육학회논문지 14 4 605-617
[2010]
학교기반 중재반응모델의 구성체제에 관한 연구-학습장애 전문가 및 현장교사 설문조사를 중심으로
김용욱
학습장애연구 7 1 95-119
[2010]
통합된 학습장애아동의 귀인양식이 학습의욕에 미치는 영향
손상희
특수교육연구 9 1 157-178
[2002]
초등학생의 자기효능감, 스트레스와 학습몰입 및 학업성취도의 관계
김종운
학습자중심교과교육연구 12 1 97-118
[2012]
증강현실 기반 학습프로그램이 학습동기 및 학업성취도에 미치는 영향 : Keller의 동기설계 모형을 적용한 초등과학 학습프로그램의 개발 및 적용
이지수
교육의 이론과 실천 15 1 99-121
[2010]
중재반응모형을 활용한 연산장애 출현율 조사 방안 탐색
홍성두
학습장애연구 7 3 1-18
[2010]
인지-메타인지전략 훈련이 학습장애아동의 수학문장제 문제해결력과 자기효능감에 미치는 효과
강옥려
특수교육저널:이론과 실천 6 3 135-154
[2005]
수학 학습장애 위험군 학생과 일반학생 간의 수학적 자기효능감 비교 연구
여승수
특수교육 12 1 207-225
[2013]
동기유발을 위한 ARCS이론을 적용한 수업이 수학과 문제해결력 신장에 미치는 영향
성열욱
한국학교수학회논문집 4 2 93-102
[2001]
귀인피드백이 수학 학습부진아의 자기효능감과 학업성취에 미치는 효과
이영희
발달장애연구 6 2 1-23
[2002]
국내 학습장애 연구의 동향 분석
김동일
아시아교육연구 10 2 283-347
[2009]
The systematic process of motivational design
The relationship of motivational conditions to effective instructional attributes : A magnitude scaling approach
Teaching students with learning problems
Teaching strategies for student with mild to moderate disabilities
Self-efficacy and academic motivation
Schunk, D.
Educational Psychologist 26 3 & 4 207-231
[1991]
Self-concept, attributional style and self-efficacy beliefs of students with learning disabilities with and without attention deficit hyperactivity disorder
Tabassam, W.
Learning Disabilities Quarterly 25 2 141-151
[2002]
Response to intervention for social behavior : Challenges and opportunities
Hawken, L. S.
Journal of Emotional and Behavioral Disorders 16 4 213-225
[2008]
Relations of self-efficacy to symptoms of depression and anxiety in adolescents with learning disabilities
Promoting student active classroom participation skills through instruction to promote self-regulated learning and self-determination
Agran, M.
Career Development for Exceptional Individuals 31 2 106-114
[2008]
Promoting causal agency : The Self-Determined Learning Model of Instruction
Promoting access to the general curriculum for students with intellectual disabilities by teaching self-determination skills
Palmer, S.
Exceptional Children 70 4 427-439
[2004]
Prevalence and expression of depressive symptomatology in students with and without learning disabilities
Predicting LD on the basis of motivation, metacognition, and psychopathology : Am ROC analysis
Motivational Design for Learning and Performance: The ARCS model approach
Motivation and instructional design: A theoretical perspective
Keller, J. M
Journal of Instructional Development 10 3 2-10
[1979]
Learning disabilities and related mild disabilities: Characteristics, teaching strategies, and new directions
Keller의 ARCS전략을 적용한 수업이 초등학생의 과학 학습 동기 향상에 미치는 효과
이미화
초등과학교육 24 4 380-390
[2005]
John M. Keller의 동기 이론-"ARCS"이론의 고찰
김경숙
硏究論叢 24 285-392
[1993]
Intrinsic motivation among regular, special and alternative education high school students
Implementation of response to intervention : A sanpshot of progress
Berkeley, S.
Journal of Learning Disabilities 42 1 85-95
[2009]
How to integrate learner motivation planning into lesson planning: The ARCS model approach
First principles of motivation to learn and e3-learning
Enhancing the job performance of youth with moderate to severe cognitive disabilities using the self-determined learning model of instruction
Enhancing relevance : Embedded ARCS strategies vs. purpose
Means, T.
Educational Technology Research and Development 45 1 5-18
[1997]
Effects of motivation, volition, and belief change strategies on attitudes, study habits, and achievement in mathematics education
Development and use of the ARCS model of instructional design
Keller, J. M.
Journal of Instructional Development 19 3 2-10
[1987]
Classroom assessment for students in special and general education
ARCS를 적용한 e-Learning 교육시스템
A question of calibration : A review of the self-efficacy beliefs of students with learning disabilities
A model of academic enablers and elementary reading/language arts achievement
Diperna, J.
School Psychology Review 31 3 298-312
[2002]
"I'm not learning" : The role of academic relevancy for low-achieving students
Crumpton, H.
Journal of Educational Research 104 1 42-53
[2011]
'
학습장애 학생을 위한 교수설계 적용 가능성 고찰: ARCS동기모델을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문