학습장애 학생을 위한 교수설계 적용 가능성 고찰: ARCS동기모델을 중심으로

논문상세정보
    • 저자 민수진 박현숙
    • 제어번호 104868270
    • 학술지명 학습장애연구
    • 권호사항 Vol. 10 No. 3 [ 2013 ]
    • 발행처 한국학습장애학회
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 129-157
    • 언어 Korean
    • 출판년도 2013
    • 등재정보 KCI등재
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 학습장애 학생을 위한 교수설계 적용 가능성 고찰: ARCS동기모델을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국형 중재-반응 (RTI) 접근법의 조건
    이대식 특수교육학연구 44 2 343-369 [2009]
  • 학습장애학생들의 자기효능감에 관한 고찰
    강옥려 한국초등교육 24 1 233-256 [2013]
  • 학습장애아동의 낙관성향이 학습의욕에 미치는 영향
    손상희 특수교육저널:이론과 실천 4 3 109-135 [2003]
  • 학습장애가 있는 아동과 없는 아동의 귀인성향과 학교생활적응
    김이선 특수아동교육연구 5 1 45-65 [2003]
  • 학습장애 학생의 자기효능감에 관한 종단 연구 : 국어, 수학, 영어교과를 중심으로
    여승수 특수교육저널:이론과 실천 11 4 497-514 [2010]
  • 학습장애 학생과 일반학생의 학업적 자기효능감과 학업적 실패 내성 수준 비교
    김자경 학습장애연구 7 2 81-95 [2010]
  • 학습장애 학생과 일반학생의 자기결정성 학습동기와 학교적응의 관계
    신보희 학습장애연구 9 2 231-248 [2012]
  • 학습장애 아동의 귀인성향과 학습된 무력감의 관계
    윤희봉 특수아동교육연구 7 2 203-223 [2005]
  • 학습장애
    Hallahan, D. - [2008]
  • 학습 장애학생의 주의집중향상을 위한 m-ARCS 모형기반 모바일앵커프로그램의 개발과 적용
    김철호 정보교육학회논문지 14 4 605-617 [2010]
  • 학교기반 중재반응모델의 구성체제에 관한 연구-학습장애 전문가 및 현장교사 설문조사를 중심으로
    김용욱 학습장애연구 7 1 95-119 [2010]
  • 특수아동교육
    이소현 - [2011]
  • 통합된 학습장애아동의 귀인양식이 학습의욕에 미치는 영향
    손상희 특수교육연구 9 1 157-178 [2002]
  • 초등학생의 자기효능감, 스트레스와 학습몰입 및 학업성취도의 관계
    김종운 학습자중심교과교육연구 12 1 97-118 [2012]
  • 증강현실 기반 학습프로그램이 학습동기 및 학업성취도에 미치는 영향 : Keller의 동기설계 모형을 적용한 초등과학 학습프로그램의 개발 및 적용
    이지수 교육의 이론과 실천 15 1 99-121 [2010]
  • 중재반응모형을 활용한 연산장애 출현율 조사 방안 탐색
    홍성두 학습장애연구 7 3 1-18 [2010]
  • 인지-메타인지전략 훈련이 학습장애아동의 수학문장제 문제해결력과 자기효능감에 미치는 효과
    강옥려 특수교육저널:이론과 실천 6 3 135-154 [2005]
  • 수학 학습장애 위험군 학생과 일반학생 간의 수학적 자기효능감 비교 연구
    여승수 특수교육 12 1 207-225 [2013]
  • 동기유발을 위한 ARCS이론을 적용한 수업이 수학과 문제해결력 신장에 미치는 영향
    성열욱 한국학교수학회논문집 4 2 93-102 [2001]
  • 귀인피드백이 수학 학습부진아의 자기효능감과 학업성취에 미치는 효과
    이영희 발달장애연구 6 2 1-23 [2002]
  • 국내 학습장애 연구의 동향 분석
    김동일 아시아교육연구 10 2 283-347 [2009]
  • The systematic process of motivational design
    Keller, J. M. . Performance and Instruction 26 9 1-8 [1987]
  • The relationship of motivational conditions to effective instructional attributes : A magnitude scaling approach
    Small, R. V. Educational Technology 34 8 33-40 [1994]
  • Teaching students with learning problems
  • Teaching strategies for student with mild to moderate disabilities
  • Self-efficacy and academic motivation
    Schunk, D. Educational Psychologist 26 3 & 4 207-231 [1991]
  • Self-concept, attributional style and self-efficacy beliefs of students with learning disabilities with and without attention deficit hyperactivity disorder
    Tabassam, W. Learning Disabilities Quarterly 25 2 141-151 [2002]
  • Response to intervention for social behavior : Challenges and opportunities
    Hawken, L. S. Journal of Emotional and Behavioral Disorders 16 4 213-225 [2008]
  • Relations of self-efficacy to symptoms of depression and anxiety in adolescents with learning disabilities
  • Promoting student active classroom participation skills through instruction to promote self-regulated learning and self-determination
    Agran, M. Career Development for Exceptional Individuals 31 2 106-114 [2008]
  • Promoting causal agency : The Self-Determined Learning Model of Instruction
    Wehmeyer, M. L. Exceptional Children 66 4 439-453 [2000]
  • Promoting access to the general curriculum for students with intellectual disabilities by teaching self-determination skills
    Palmer, S. Exceptional Children 70 4 427-439 [2004]
  • Prevalence and expression of depressive symptomatology in students with and without learning disabilities
    Heath, N. L. Learning Disability Quarterly 24 1-14 [2000]
  • Predicting LD on the basis of motivation, metacognition, and psychopathology : Am ROC analysis
    Sideridis, G. D. Journal of Learning Disabilities 39 3 215-229 [2006]
  • Motivational Design for Learning and Performance: The ARCS model approach
    Keller, J. M. - [2010]
  • Motivation and instructional design: A theoretical perspective
    Keller, J. M Journal of Instructional Development 10 3 2-10 [1979]
  • Learning disabilities and related mild disabilities: Characteristics, teaching strategies, and new directions
    Lerner, J. - [2012]
  • Keller의 ARCS전략을 적용한 수업이 초등학생의 과학 학습 동기 향상에 미치는 효과
    이미화 초등과학교육 24 4 380-390 [2005]
  • John M. Keller의 동기 이론-"ARCS"이론의 고찰
    김경숙 硏究論叢 24 285-392 [1993]
  • Intrinsic motivation among regular, special and alternative education high school students
    Wiest, D. J. Adolescence 36 141 111-126 [2001]
  • Implementation of response to intervention : A sanpshot of progress
    Berkeley, S. Journal of Learning Disabilities 42 1 85-95 [2009]
  • How to integrate learner motivation planning into lesson planning: The ARCS model approach
    Keller, J. M. . 1-16 [2000]
  • First principles of motivation to learn and e3-learning
    Keller, J. M. . DistanceEducation 29 2 175-185 [2008]
  • Enhancing the job performance of youth with moderate to severe cognitive disabilities using the self-determined learning model of instruction
    McGlashing-Johnson, J. Research and Practice for Persons With Severe Disabilities 28 4 194-204 [2003]
  • Enhancing relevance : Embedded ARCS strategies vs. purpose
    Means, T. Educational Technology Research and Development 45 1 5-18 [1997]
  • Effects of motivation, volition, and belief change strategies on attitudes, study habits, and achievement in mathematics education
    Kim, C. [2007]
  • Development and use of the ARCS model of instructional design
    Keller, J. M. Journal of Instructional Development 19 3 2-10 [1987]
  • Classroom assessment for students in special and general education
  • ARCS를 적용한 e-Learning 교육시스템
    백현기 - [2008]
  • A question of calibration : A review of the self-efficacy beliefs of students with learning disabilities
    Klassen, R. . Learning Disabilities Quarterly 25 2 88-102 [2002]
  • A model of academic enablers and elementary reading/language arts achievement
    Diperna, J. School Psychology Review 31 3 298-312 [2002]
  • "I'm not learning" : The role of academic relevancy for low-achieving students
    Crumpton, H. Journal of Educational Research 104 1 42-53 [2011]