드라마 시청률에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 외주제작 드라마의 생산 요소들을 중심으로

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' 드라마 시청률에 영향을 미치는 요인에 관한 연구: 외주제작 드라마의 생산 요소들을 중심으로' 의 참고문헌

  • 한류의 안정적 기반 구축과 방송 연예 매니지먼트 산업의 개선을위한 해외 사례연구
    하윤금 - [2006]
  • 한국영화제작프로젝트 조직에서 사회적 자본의 역할에 관한 탐색적 연구
    임성준 전략경영연구 7 2 75-94 [2004]
  • 한국영화 주요 배우·감독 네트워크의 관객동원 안정성에 관한 연구 : 1998-2007 영화를 중심으로
    류설리 한국콘텐츠학회 논문지 9 6 62-71 [2009]
  • 한국영화 스타파워 분석 -2003-2007 배우와 감독-
    김정호 영화연구 38 11-51 [2008]
  • 한국 영화스타의 스타파워 분석
    김휴종 문화경제연구 1 1 165-200 [1998]
  • 프라임타임대 지상파 텔레비전 프로그램 선택에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    심미선 한국언론학보 46 5 6-216 [2002]
  • 출연진에 대한 태도가 프로그램 시청률에 미치는 효과에 대한 연구
    허행량 한국언론학보 48 4 126-146 [2004]
  • 지상파방송사의 외주제작 프로그램 거래관행 특성에 관한 연구
    박소라 방송과 커뮤니케이션 2 75-112 [2001]
  • 인터넷 VOD 드라마 시청요인에 대한 연구
    김미경 한국언론학보 53 1 348-367 [2009]
  • 유통창구에 따른 가격결정 요인에 관한 연구
    박소라 언론과 사회 28 35-71 [2000]
  • 외주제작정책 도입 이후 지상파 드라마 제작 시스템의 변화
    이정훈 방송문화연구 20 2 31-58 [2008]
  • 영화와 TV 드라마, 연극 그리고 스타
    김호석 프로그램/텍스트 9 55-78 [2003]
  • 시장지향적 저널리즘에 대한 기자들의 수용태도
    정동우 한국언론정보학보 49 1 49 81-98 [2010]
  • 스타시스템
    김호석 - [1998]
  • 스타권력화와 한국드라마의 미래
    양문석 - [2005]
  • 방송프로그램의 성과에 영향을 미치는 요인 분석 : 프로그램의 질, 수용자, 경제적 성과를 중심으로
    최세경 방송통신연구 62 171-199 [2006]
  • 방송편성에서의 근접효과에 관한 연구
    최양수 한국방송학보 3 239-251 [1992]
  • 방송콘텐츠의 창의성 증진을 위한 생산시스템 연구: KBS [개그 콘서트]와 SBS [웃음을 찾는 사람들]을 중심으로
    노동렬 방송문화연구 21 2 9-48 [2009]
  • 방송수용자의 프로그램 품질에 대한 이해와 평가: 초점집단토론(FGD)을 이용한 프로그램 품질평가 차원의 재구성
    심미선 한국방송학보 17 2 234-263 [2003]
  • 드라마 성공 요인 분석
    권호영 - [2009]
  • 드라마 산업의 수직적 해체와 생산요소시장의 부상 과정
    장용호 방송문화연구 20 1 153-185 [2008]
  • 국내 지상파 텔레비전 프로그램의 해외 판매 결정 요인에 관한 연구: 1997년부터 1999년까지의 해외 판매를 중심으로
    유세경 한국방송학보 14 1 209-255 [2000]
  • The ‘lead-in’ strategy for prime-time TV: Does it increase the audience?
    Tiedge, J. R. Journal of Communication 36 2 51-63 [1986]
  • The syndication marketplace. in: Media economics: Theory & practice
    Fletcher, J. - [1993]
  • The strength of strong ties: The importance of philos in organization. in: Networks and organization
    Krackhardt, D. - [1992]
  • The role of actors and actresses in the success of films: How much is the movie star worth?
    Wallace, W. Journal of Cultural Economics 17 1 1-27 [1993]
  • The performance of first-run and off-network syndicated television programs, 1964~1993
  • The financial commitment approach to news media competition
    Lacy, S. Journal of Media Economics 5 2 5-21 [1992]
  • The American movie industry: The business of motion pictures
    Kindem, G. - [1982]
  • TV드라마 시청률에 영향을 미치는 요인내용변인을 중심으로
    이화진 한국방송학보 21 6 492-535 [2007]
  • TV 프로그램에 대한 투입과 성과 간의 관계 연구
    김기배 한국언론학보 49 6 37-56 [2005]
  • TV 드라마 프로그램 제작에 있어 방송작가-PD 간의 상호지향 관계 분석: Q-방법론을 중심으로
    김정숙 프로그램/텍스트 16 179-215 [2007]
  • Structural determinants of exposure to television: The case of repeat viewing
    Webster, J. G. Journal of Broadcasting & Electronic Media 36 2 125-137 [1992]
  • Short-term projects and emergent careers: Evidence from Hollywood
    Faulkner, R. American Journal of Sociology 92 4 879-909 [1987]
  • Regression analysis of prior expriences of key production personnel as predictor of revenues from high-grossing motion picture in American release
    Simonet, T. - [1978]
  • Non-linear learning in large technological firms: Period four implies
    Meyers, P. W. Chaos, Research Policy 19 97-115 [1990]
  • Network programming and off-network syndication profits: Strategic links and implications for television policy
    Wildman, S. S. Journal of Media Economics 8 2 27-48 [1995]
  • Managing the new organization: A blue print for networks and strategic alliances
    Limerick, D. - [1993]
  • Immediate scating: A look at movie audiences
    Austin, B. - [1989]
  • Decision processes in motion picture production: A study of uncertainty
  • Creative industries: Contacts between art and commerce
    Caves, R. - [2000]
  • Corporate reform in America and the challenge to economic theory
    Piore, M. - [1987]
  • Choice versus chance: Using brand equity theory to explore TV audience lead-in effects, A case study
    McDowell, W. Journal of Media Economics 13 4 233-247 [2000]
  • Audience flow past and present: Television inheritance effects reconsidered
    Webster, J. G. of Broadcasting & Electronic Media 50 2 323-337 [2006]
  • Analysis of Network TV Commercial Time Pricing for Top-Rated Prime Time Programs
    Takada, H. Journal of Current Issues and Research in Advertising 15 2 59-70 [1993]
  • An expanded, integrated model for determining audience exposure to television
    Cooper, R. Journal of Broadcasting & Electronic Media 37 4 401-419 [1993]
  • An empirical study of the determinants of revenues and marketing expenditures in the motion picture industry
    Prag, J. Journal of Cultural Economics 18 217-235 [1994]
  • Absorptive capacity: A new perspective on learning and innovation
    Cohen, W. M Administrative Science Quarterly 35 128-152 [1990]