분과학문으로서 교육학의 위기에 대한 비판적 고찰: 현장적 전문성과 학문적 정체성의 관점에서
'
분과학문으로서 교육학의 위기에 대한 비판적 고찰: 현장적 전문성과 학문적 정체성의 관점에서' 의 참고문헌
-
-
한국 사범대학 제도의 형성
박수정
한국교원교육연구 20 1 135-157
[2003]
-
-
-
학문과 교육(중III) : 교육연구의 새 지평
-
-
-
-
특별기고: 새로운 개념에 의해 포착된 교육이란 세계의 아름다움- 장상호의 『학문과 교육』에 대한 서평 -
김재웅
교육원리연구 16 1 201-216
[2011]
-
-
-
초등교사의 전문성과 교육대학 프로그램의 관계
이유경
열린교육연구 14 2 243-268
[2006]
-
중등교원양성 교육과정의 전문성 확보: 교육과정구조의 논거를 중심으 로
한명희
교육학 연구 35 5 171-194
[1997]
-
-
-
예비교사들은 교육실습을 통해 무엇을 경험하는가
김병찬
교육행정학연구 23 4 49-76
[2005]
-
-
사범대학 위기론에 관한 고찰
김병찬
교육행정학연구 21 3 29-56
[2003]
-
-
사범대학 교사교육 특성 분석 : 서울대학교 사례연구
-
미국 교육사 연구의 역사에 대한 비판적 고찰: 교육사 연구를 위한 새로운 접근의 가능성
김재웅
교육원리연구 13 2 1-31
[2008]
-
교직의 전문성에 대한 역사적 고찰:미국교원사를 중심으로
이윤미
한국교육사학 27 2 77-110
[2005]
-
-
-
-
-
교육정치학적 관점에서 본 교사 양성 체제
김재웅
교육정치학연구 5 1 22-41
[1998]
-
교육실습생의 교직 경험에 관한 질적 분석
조석훈
교육행정학연구 22 1 225-248
[2004]
-
교육실습 전.후 예비교사의 역량변화 연구
엄미리
한국교원교육연구 26 3 491-508
[2009]
-
교육사회학의 역사에 함축된 그 학문의 정체: 미국과 한국에서 서술된 역사가 주는 시사
강태중
교육원리연구 16 2 1-29
[2011]
-
교원임용시험에서의 교육철학의 필요성에 대한 비판과 대안모색
정진곤
교육철학연구 33 2 159-179
[2011]
-
교원양성과정에 있어서 교육행정학의 위상
임연기
교육행정학연구 29 4 297-317
[2011]
-
-
-
교원양성과정에 있어서 교육평가학, 교육공학, 교육상담학의 위상에 대한 토론 I
-
-
교원양성과정에 있어서 교육심리학, 교육사회학, 교육행정학의 위상에 대한 토론 II
-
-
-
-
-
-
교원양성 교육과정에 대한 초·중등 교원의 요구 분석
정미경
한국교원교육연구 28 3 287-306
[2011]
-
-
-
-
‘교육연수원’그 설치와 폐지의 경위
장용희
교육학연구 32 3 77-104
[1994]
-
What matters most: Teaching for America's future
-
Tracing the provenance of teacher education, In Critical studies in teacher education: Its folklore, theory and practice
-
-
Tomorrow's schools of education
-
-
The trouble with ed schools
-
The study of education, In Education studies: Essential issues
-
The sources of a science of education, In John Dewey: The later works, 1925-1953
-
The reflective practitioner
-
The miseducation of American teachers
-
The education of the educating professions (The 19th Charles W. Hunt Lecture)
-
The clash of cultures in academe: The university and education faculty
-
The awful reputation of education research
-
The American state normal school. New
-
Teaching subject matter, In Preparing teachers for a changing world: What teachers should learn and be able to do
-
Teachers professional lives
-
-
Professional knowledge and professional practice
-
Preparing America's teachers : A history
-
Powerful teacher education: Lessons from exemplary programs
-
Philosophy and education
Carr, W.
Journal of Philosophy of Education 38 1 55-73
[2004]
-
Knowledge and teaching : Foundations of the new reform
-
Educational science and educational practice
-
Educating the reflective practitioner
-
Educating teachers: Getting it right the first time, In The role of the university in the preparation of teachers
-
-
Do colleges of liberal arts and sciences need schools of education?, In The politics of teacher education reform
-
Coaching reflective teaching, In Reflection in teacher education
-
And sadly teach: Teacher education and professionalization in American culture
-
An uneasy relationship: The history of teacher education in the university, In Handbook of research on teacher education(3rd ed.)
-
An elusive science : The troubling history of educational research
-
A nation prepared: Teachers for the 21st century
-
A confusion of contexts : The interdisciplinary study of education
-
-
'
분과학문으로서 교육학의 위기에 대한 비판적 고찰: 현장적 전문성과 학문적 정체성의 관점에서'
의 유사주제(
) 논문