콜링우드 지식이론에 비추어 본 교과교육의 성격
'
콜링우드 지식이론에 비추어 본 교과교육의 성격' 의 참고문헌
-
-
콜링우드의 관점에서 본 정서적 경험의 의미와 교육
-
[1995]
-
콜링우드 철학이론의 교육학적 해석
-
[2004]
-
콜링우드 사상의 일관성과 변화성
145 263-294
[1995]
-
콜링우드 사관에 대한 재평가
169-196
[1991]
-
-
translated by Robin A
-
[1987]
-
The Pilgrimage of ‘An Eternal Oedipus’ Continuity and change in the philosophy of history of R University college of Swansea
-
[1992]
-
The Idea of History
-
[1946]
-
The Education of the Emotions Education and the development of Reason
466-483
[1972]
-
The Base of Culture
-
[1952]
-
Speculum Mentis or The Map of Knowledge
-
[1924]
-
Rethinking R. G. Collingwood
-
[2004]
-
Religion and Philosophy
-
[1916]
-
Phenomenology of Education Critical Essays on the Philosophy of R
268-295
[1972]
-
Liberal Education and the Nature of Knowledge
113-38
[1965]
-
How Good an Historian Shall I Be?
22 2 217-236
[1996]
-
Consequences of Pragmatism University of Minnesota Press
-
[1984]
-
Collingwood 예술이론의 교육학적 함의
-
[2002]
-
An Essay on Philosophical Method
-
[1933]
-
An Essay on Metaphysics
-
[1998]
'
콜링우드 지식이론에 비추어 본 교과교육의 성격'
의 유사주제(
) 논문