콜링우드 지식이론에 비추어 본 교과교육의 성격

김명숙 2005년
논문상세정보

' 콜링우드 지식이론에 비추어 본 교과교육의 성격' 의 참고문헌

  • 현대의 역사사상
    - [1994]
  • 콜링우드의 관점에서 본 정서적 경험의 의미와 교육
    - [1995]
  • 콜링우드 철학이론의 교육학적 해석
    - [2004]
  • 콜링우드 사상의 일관성과 변화성
    145 263-294 [1995]
  • 콜링우드 사관에 대한 재평가
    169-196 [1991]
  • 역사인식론의 교육학적 함의
    - [1998]
  • translated by Robin A
    - [1987]
  • The Pilgrimage of ‘An Eternal Oedipus’ Continuity and change in the philosophy of history of R University college of Swansea
    - [1992]
  • The Idea of History
    - [1946]
  • The Education of the Emotions Education and the development of Reason
    466-483 [1972]
  • The Base of Culture
    - [1952]
  • Speculum Mentis or The Map of Knowledge
    - [1924]
  • Rethinking R. G. Collingwood
    - [2004]
  • Religion and Philosophy
    - [1916]
  • Phenomenology of Education Critical Essays on the Philosophy of R
    268-295 [1972]
  • Liberal Education and the Nature of Knowledge
    113-38 [1965]
  • How Good an Historian Shall I Be?
    22 2 217-236 [1996]
  • Consequences of Pragmatism University of Minnesota Press
    - [1984]
  • Collingwood 예술이론의 교육학적 함의
    - [2002]
  • An Essay on Philosophical Method
    - [1933]
  • An Essay on Metaphysics
    - [1998]