학교변인과 학생들의 교사신뢰와의 관계: 학교급, 학교학급규모, 남녀공학을 중심으로

이숙정 2006년
논문상세정보
    • 저자 이숙정
    • 제어번호 104845218
    • 학술지명 敎育學硏究
    • 권호사항 Vol. 44 No. 1 [ 2006 ]
    • 발행처 한국교육학회
    • 발행처 URL http://www.ksse.net
    • 자료유형 학술저널
    • 수록면 171-194
    • 언어 -
    • 출판년도 2006
    • 등재정보 KCI등재
    • 소장기관 영남대학교 중앙도서관 영남대학교 중앙도서관
    • 판매처
    유사주제 논문( 0)

' 학교변인과 학생들의 교사신뢰와의 관계: 학교급, 학교학급규모, 남녀공학을 중심으로' 의 참고문헌

  • 효과적인 학교를 결정하는 과정변인에 관한 연구
    - [1999]
  • 한국사회의 신뢰실태 조사
    - [1999]
  • 학교 효과성 측정도구 개발 연구
    - [1996]
  • 남녀공학이 성격발달에 미치는 영향
    - [1983]
  • 남녀공학의 교육적 효과에 관한 연구
    - [1999]
  • 남녀공학 고등학생의 사회성에 미치는 영향
    - [1997]
  • 교사신뢰척도 개발 및 교사신뢰와 학교효과 변인의 관계모형 검증
    - [2005]
  • 교사신뢰 척도의 개발 및 타당화 연구
    18 3 23-39 [2004]
  • Trust matters
    - [2004]
  • Trust in schools
    - [2002]
  • Trust in schools
    36 4 334-352 [1998]
  • Trust as a social reality
    967-985 [1985]
  • Trust and the family-school relationship examination of parent-teacher differences in elementary and secondary grades
    35 5 477-497 [2000]
  • The organizational trust inventory(OTI) development and validation
    303-330 [1996]
  • The organizational health of high schools and dimensions of faculty trust
    - [2000]
  • The Moral foundations of trust
    - [2002]
  • Social relationships and motivation in middle school
    90 2 202-209 [1998]
  • Sense of relatedness as a factor in children's academic engagement and performance
    95 1 148-162 [2003]
  • Secondary schools and their effects on children
    - [1979]
  • Motivation to learn: From theory to practice
    - [1998]
  • Group processes in the classroom 학급의 사회심리학 협력학습 조성을 위한 기초이론과 실제
    - [2000]
  • Five faces of trust
    9 184-208 [1999]
  • Creating a trusting atmosphere in the classroom
    45 4 443-452 [1995]
  • Can effective schools compensate for society?
    476-487 [1997]
  • Affect-and cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations
    38 1 24-59 [1995]