학교변인과 학생들의 교사신뢰와의 관계: 학교급, 학교학급규모, 남녀공학을 중심으로
-
-
저자
이숙정
-
제어번호
104845218
-
학술지명
敎育學硏究
-
권호사항
Vol.
44
No.
1
[
2006
]
-
발행처
한국교육학회
-
발행처 URL
http://www.ksse.net
-
자료유형
학술저널
-
수록면
171-194
-
언어
-
-
출판년도
2006
-
등재정보
KCI등재
-
소장기관
영남대학교 중앙도서관
영남대학교 중앙도서관
-
판매처
'
학교변인과 학생들의 교사신뢰와의 관계: 학교급, 학교학급규모, 남녀공학을 중심으로' 의 참고문헌
-
효과적인 학교를 결정하는 과정변인에 관한 연구
-
[1999]
-
-
학교 효과성 측정도구 개발 연구
-
[1996]
-
남녀공학이 성격발달에 미치는 영향
-
[1983]
-
남녀공학의 교육적 효과에 관한 연구
-
[1999]
-
남녀공학 고등학생의 사회성에 미치는 영향
-
[1997]
-
교사신뢰척도 개발 및 교사신뢰와 학교효과 변인의 관계모형 검증
-
[2005]
-
교사신뢰 척도의 개발 및 타당화 연구
18 3 23-39
[2004]
-
-
Trust in schools
-
[2002]
-
Trust in schools
36 4 334-352
[1998]
-
Trust as a social reality
967-985
[1985]
-
Trust and the family-school relationship examination of parent-teacher differences in elementary and secondary grades
35 5 477-497
[2000]
-
The organizational trust inventory(OTI) development and validation
303-330
[1996]
-
The organizational health of high schools and dimensions of faculty trust
-
[2000]
-
The Moral foundations of trust
-
[2002]
-
Social relationships and motivation in middle school
90 2 202-209
[1998]
-
Sense of relatedness as a factor in children's academic engagement and performance
95 1 148-162
[2003]
-
Secondary schools and their effects on children
-
[1979]
-
Motivation to learn: From theory to practice
-
[1998]
-
Group processes in the classroom 학급의 사회심리학 협력학습 조성을 위한 기초이론과 실제
-
[2000]
-
Five faces of trust
9 184-208
[1999]
-
Creating a trusting atmosphere in the classroom
45 4 443-452
[1995]
-
Can effective schools compensate for society?
476-487
[1997]
-
Affect-and cognition-based trust as foundations for interpersonal cooperation in organizations
38 1 24-59
[1995]
'
학교변인과 학생들의 교사신뢰와의 관계: 학교급, 학교학급규모, 남녀공학을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문