학교자원과 학교 교육성과의 관계 분석:학업성취도와 학교향상도를 중심으로

논문상세정보

' 학교자원과 학교 교육성과의 관계 분석:학업성취도와 학교향상도를 중심으로' 의 참고문헌

  • 한국형 교과교실제 효율적인 도입 방안 연구
    김재춘 - [2009]
  • 학업성취에 대한 수준별 수업의 효과: 한국교육종단연구의 위계적 선형모형분석
    양정호 3-20 [2006]
  • 학업성취도 부가가치에 대한 학교효과 분석
    김성훈 교육학연구 49 4 147-173 [2011]
  • 학교재정운영 특성과 교육성과간의 관계 분석 연구 - 학교회계 세출구조를 중심으로-
    김지하 교육재정경제연구 20 3 249-282 [2011]
  • 중학생의 방과후학교 프로그램 참여가 영어 학업성취도와 사교육비에 미치는 영향분석
    우명숙 교육재정경제연구 19 4 105-134 [2010]
  • 주요 교육정책 성과 분석
    김양분 - [2009]
  • 자율학교 시범 운영 평가와 과제
    이재갑 - [2001]
  • 수준별 이동수업이 학업성취에 미치는 효과
    황여정 한국교육학연구 14 1 71-101 [2008]
  • 수준별 교육과정의 감환된 의미로서 영어, 수학 이동수업의 효과성 검토
    성열관 교육과정연구 26 2 167-189 [2008]
  • 방과후학교와 수능강의가 사교육비 및 학업성취도에 미치는 효과 분석
    채재은 교육재정경제연구 18 3 41-66 [2009]
  • 방과후학교 프로그램이 학업성취도 및 사교육에 미치는 영향
    김혜숙 아시아교육연구 13 3 87-114 [2012]
  • 방과후학교 참여가 학업성취에 미치는 영향
    변수용 교육사회학연구 21 2 57-85 [2011]
  • 교육생산함수를 활용한 교육자원과 학업성취도의 관계 분석
    우명숙 교육재정경제연구 19 1 1-27 [2010]
  • 교육생산성에 미치는 요인에 대한 종단분석:학급규모를 중심으로
    권용재 교육재정경제연구 19 4 1-39 [2010]
  • 교과교실제 확대에 따른 선결과제와 내실화 방안. 이슈페이퍼. 현안보고 OR-2011-02-2
    김재춘 - [2011]
  • 교과교실 개선이 교수-학습활동과 학업성취에미치는 영향 조사 분석 연구
    조진일 - [2009]
  • 과학∙수학 특성화 교과교실제의 도입에 따른 과학 재량 수업에 대한 학생들의 인식
    전화영 한국과학교육학회지 31 4 557-566 [2011]
  • the Economics of Schooling: Production and Efficiency in Public Schools
    Hanushek, E. A. Journal of Economic Literature 24 3 11141-11177 [1986]
  • Why Ability Grouping Must End: Achieving Excellence and Equity in American Education
    Braddock, J. H. Journal of Intergroup relations 20 1 51-62 [1993]
  • The long-term effects of ability grouping in mathematics: A national investigation
    Murkey, L. M Social Psychology of Education 8 137-177 [2005]
  • The Relationship Betweeen School Spending and Student Achievement: A Review and Analysis of 35 Years of Production Function Research
    Verstegen, D. A. Journal of Education Finance 24 Fall 243-262 [1998]
  • Tennessee's Class Size Study: Findings, Implications, Misconceptions
    Finn, J. Educational Evaluation and Policy Analysis 21 2 97-109 [1999]
  • Teacher expectations: Implications for school improvement, In Teaching and Learning: The essential readings
    Rogers, C. - [2002]
  • Students’ Experiences of Ability Grouping? disaffection, polarisation and the construction of failure
    Boaler, J. British Educational Research Journal 26 5 631-648 [2000]
  • Spending on School Infrastructure: Does Money Matter?
    Crampton, F. E. Journal of Edcuational Administration 47 3 305-322 [2009]
  • School finance reform, the distribution of school spending, and the distribution of student test scores
    Card, D. Journal of Public Economics 83 49-82 [2002]
  • Multiple Resources, Multiple Outcomes: Testing the "Improved" School Finance with NELS88
    Grubb, W. N. American Educational Research Journal 45 1 104-144 [2008]
  • Money Does Matter: A Research Synthesis of A New Universe of Education Production Function Studies, In Where Does the Money Go?: Resource Allocation in Elementary and Secondary Schools
    Hedges, L. V. 44-70 [1996]
  • Mixed up? The pros and cons of ability grouping
    Hallam, S. Education Journal 64 24-25 [2006]
  • Keeping Track: How schools structure inequity
    Oakes, J. - [1985]
  • Equality of Educational Opportunity
    Coleman, J. S. - [1966]
  • Effects of School Resource on Economic Performance
    Hanushek, E. A. Educational Evaluation and Policy Analysis 19 2 141-164 [1997]
  • Education inputs, student performance and school finance reform in Michigan
    Chaudhary, L. Economics of Education Review 28 90-98 [2009]
  • Doubling student performance: and Finding the resources to do it
    Odden, A. R. - [2009]
  • Does Money Matter? A Meta-Analysis of Studies of the Effects of Differential School Inputs on Student Outcomes
    Hedges, L. V. EDUCATIONAL RESEARCHER 23 3 5-14 [1994]