동료피드백 활동을 통한 예비교사들의 수업설계능력 향상에 관한 연구: ASSURE모형활용 수업지도안 작성을 중심으로
'
동료피드백 활동을 통한 예비교사들의 수업설계능력 향상에 관한 연구: ASSURE모형활용 수업지도안 작성을 중심으로' 의 참고문헌
-
-
초등예비과학교사들의 과학수업지도안 작성 전략 분석
장명덕
초등과학교육 25 2 191-205
[2006]
-
지식기반사회에서 정보?통신기술 활용을 위한 교사의 핵심역량 개발
이성흠
한국교원교육연구 20 3 203-223
[2003]
-
중등교원 양성교육의 비판적 검토
조경원
교육과학연구 35 1 1-19
[2004]
-
예비체육교사들의 교육실습에 대한 인식과 경험
송용관
교육과정평가연구 12 1 221-246
[2009]
-
수업지도안의 이론적 배경 탐색
김승호
초등교육연구 24 3 97-115
[2011]
-
마이크로티칭을 통한 반성적 수업분석의 경험이 예비유아교사의 음악교수능력 향상에 주는 의미
조희정
열린유아교육연구 16 5 109-139
[2011]
-
마이크로티칭에서 수학 예비교사들의 수업 행동과 변화에 대한 연구
심상길
수학교육 51 2 131-144
[2012]
-
마이크로티칭과 초등 예비교사교육 -초등 예비교사들의 인식과 자기평가를 중심으로-
조영남
초등교육연구 24 1 65-84
[2011]
-
마이크로티칭 경험이 예비특수교사의 전문성 발달에 미치는 영향
이미아
학습장애연구 8 3 103-122
[2011]
-
교육지식을 재구성하는 장으로서 교육실습: 다섯 교육실습생 경험을 중심으로
허창수
교육과정연구 25 1 95-127
[2007]
-
교육실습에서 예비교사의 수업설계 과정에 관한 사례연구
박기용
한국교원교육연구 26 3 169-197
[2009]
-
교육실습과정에서 나타난 중등 예비교사들의 수업설계 실태
정한호
교육과정평가연구 12 2 1-30
[2009]
-
-
Whistling in the dark? instructional design and technology in the schools, In Trends and issues in instructional design technology
-
Validity and reliability of scaffolded peer assessment of writing from instructor and student perspectives
Cho, K.
Journal of Educational Psychology 98 4 891-901
[2006]
-
Training teachers in peer-assessment skills: Effects on performance and perceptions
-
Towards good teaching by correspondence
Cole, S
Open Learning 1 1 16-22
[1986]
-
The nature and effectiveness of peer feedback during an early clinical experience in an elementary education program
Shin, E. K
Action in Teacher Education 28 4 40-52
[2007]
-
The effects of peer feedback practices with elementary education teacher candidates
-
The effects of content and audience awareness goals for revision on the persuasive essays of fifth-and eighth-grade students
-
Teacher, self and peer evaluation of lesson plans written by preservice teachers
Ozogul, G.
Educational Technology Research and Development 56 2 181-201
[2008]
-
Student performance and attitudes under formative evaluation by teacher, self and peer evaluators
Ozogul, G.
Educational Technology Research and Development 57 3 393-410
[2009]
-
Student Revision with Peer and Expert Reviewing
Cho, K.
Learning and Instruction 20 4 328-338
[2010]
-
Scaffolded writing and rewriting in the discipline: A web-based reciprocal peer review system
Cho, K.
Computers & Education 48 3 409-426
[2007]
-
Peer feedback: The learning element of peer assessment
Liu, N. F.
Teaching in Higher Education 11 3 279-290
[2006]
-
Peer assessment between students in colleges and universities
Topping, K
Review of Educational Research 68 3 249-276
[1998]
-
Learning by reviewing
Cho, K.
Journal of Educational Psychology 103 1 73-84
[2011]
-
Instructional media and technologies for learning
-
Improving the quality of undergraduate peer assessment: A case for student and staff development
Smith, H.
Innovations in Education and Teaching International 39 1 71-81
[2002]
-
Formative peer assessment of academic writing between postgraduate students
Topping, K. J.
Assessment & Evaluation in Higher Education 25 2 149-169
[2000]
-
First principles of instruction
Merrill, M. D
Educational Technology Research and Development 50 3 43-59
[2002]
-
Effective peer assessment processes: Research findings and future directions
-
Developing procedures for implementing peer assessment in large classes using an action research process
Ballantyne, R.
Assessment & Evaluation in Higher Education 27 5 427-441
[2002]
-
Attitudes towards peer assessment: A comparison of the perspectives of pre‐service and in‐service teachers
Wen, M. L.
nnovations in Education and Teaching International 43 1 83-92
[2006]
'
동료피드백 활동을 통한 예비교사들의 수업설계능력 향상에 관한 연구: ASSURE모형활용 수업지도안 작성을 중심으로'
의 유사주제(
) 논문